Tesla вече предлага коли в Китай, но все още няма китайско име
Tesla Motors Inc започна да предлага своя популярен модел електрически автомобил Model S в Китай, но компанията все още не е дала име на марката си в Китай, тъй като тя е обект на спор, пише Reuters.
Наскоро Tesla отвори първия си магазин в центъра на Пекин, а през тази седмица пусна уебсайт на китайски език, където да приема поръчки от китайски купувачи.
Това, което отсъства от уебсайта, който наподобява американския уебсайт на компанията, е името на Tesla на китайски език, което е рядък пропуск сред големите световни марки, навлизащи на местния пазар.
Това е така, защото "Te Si La", китайското име най-добре познато сред китайските потребители, е било регистрирано от местен бизнесмен, който отказва да освободи марката.
Продавачът на Tesla в Пекин Ма Ли признава, че компанията все още няма име на китайски и не знае кога и дали въобще ще има такова.
Жанг Баошен, бизнесменът, който е регистрирал "Te Si La" през 2006 г., за момента няма намерение да продава запазената марка на китайски език, въпреки множеството запитвания от потенциални купувачи, е заявил неговият агент.
В социалната мрежа Weibo, която е китайският еквивалент на Twitter, има предложение китайското име на Tesla да бъде "Te Su Le", което означава "щастие чрез увеличаване на скоростта".
"Te Su Le може да бъде по-добре прието в Китай и звучи по-късметлийско," казва един от блогърите. "Не забравяйте да ми платите, ако в крайна сметка бъде избрано това име."
Вижте още: Седемте претендента за автомобил на годината
Тоева не е първият случай, в който китайски бизнесмен изпреварва световна марка и регистрира местното й име в опит да го продаде по-късно с печалба.
През 2012 г. Apple постигна извънсъдебно споразумение, съгласявайки се да плати 60 млн. долара на китайска компания за правото да ползва търговската марка iPad в Китай.
В Китай има правила, които защитават известните световни марки, но те може и да не важат в случаите с относително нови компании като Tesla.
Tesla има и друг проблем в Китай. В писмо до клиентите компанията ги уведомява, че цената на Model S все още не е определена, защото Китай все още не е взел решение относно данъка върху вносните електрически автомобили.