Японски гигант в електронната търговия купува Viber
Японският гигант в електронната търговия Rakuten Inc обяви, че ще придобие компанията Viber Media Ltd, която стои зад приложението за водене на разговори и чат Viber за 900 млн. долара. Японската компания има за цел да използва мрежата на базираната в Кипър Viber на развиващите се пазари, за да увеличи обхвата на дигиталното си съдържание.
Viber, която се управлява от Кипър от израелският предприемач Талмон Марко, ще добави 300 млн. потребители към съществуващите в момента 200 милиона на Rakuten, е заявил главният изпълнителен директор Хироши Микитани.
"Това придобиване е изцяло нова стратегия, която ще изкачи Rakuten на изцяло ново ниво," казва Микитани.
Според Марко придобиването ще помогне на Viber да се превърне в платформа за дигитално съдържание, вместо да бъде само доставчик на безплатни разговори и чат.
Непубличната Viber се финансира от своите основатели и от няколко частни инвеститори от САЩ и се конкурира с приложения за чат като WeChat, WhatsApp и Line.
Viber наскоро пусна приложение за персонални компютри, което позволява на потребителите да се обаждат на други потребители на Viber и на нерегистрирани мобилни телефони, с което се превърна в конкурент и на Skype.
В последните години Rakuten осъществи доста придобивания в чужбина. Компанията закупи най-различни компании за електронна търговия от Бразилия до Германия, а през 2012 г. направи голяма инвестиция в уебсайта Pinterest.
За 12-те месеца до 31 декември оперативната печалба на Rakuten скача с 80% до 90.2 млрд. йени (882.89 млн. долара), отчитайки рекордна печалба в шеста поредна година.
Нетната печалба на компанията се е удвоила до 43.5 млрд. йени, докато приходите са нараснали с 30% до 518.6 млрд. йени.