Пет истини, които модната индустрия не иска да знаете
Анорексичните тела на манекенките, сексуалността в рекламите, материалите за дрехите и условията на труд – неудобни въпроси по тези теми се задават все по-често на босовете на модната индустрия.
Гигантите в областта изразходват милиони долари за масивни PR кампании и дарения за социални каузи.
И въпреки тези усилия истината си остава една - модата е една от най-мръсните индустрии в света.
1. Колекциите са направени така, че да ви накарат да се почувствате старомодни само след седмица.
В миналото имаше два модни сезона: пролет/лято и есен/зима. Днес модната индустрия произвежда 52 "микро сезона" годишно.
С новите тенденции, идващи всяка седмица, целта е потребителите да купуват повече дрехи, за да са модерни.
2. Намаленията изобщо не са намаления.
Много хора обичат да пазаруват само на намаления, когато си мислят, че са сключили добра сделка. Но те със сигурност не са виждали предишния етикет с цената.
Всъщност, големите модни марки не пускат на намаления своите качествени и продаващи се дрехи. Смята се, че те зареждат по-нискокачествена стока, която продават „за без пари“ и така заблуждават потребителите.
3. В дрехите ни има олово и опасни химикали.
Модните вериги все още продават замърсени с олово портмонета, колани и обувки, въпреки че са подписали споразумение, ограничаващо използването на тежки метали в продуктите им.
Натрупването на олово в костите може да доведе до увреждания на плода при бременност. Освен това високите нива на вредното вещество се свързват с безплодие и повишен риск от инфаркти, инсулти и високо кръвно налягане.
Всъщност, оловото е само допълнение към коктейла от пестициди, инсектициди, формалдехид и други известни канцерогени, които се намират в дрехите ни.
Вижте още: Десетте най-богати световни модни марки
4. Облеклото е проектирано да се разпада.
Модните гиганти ни продават дрехи, които бързо се изхабяват при пране и употреба. Изследванията показват, че средният американец изхвърля текстил за 112 долара годишно.
И не става въпрос за дарените дрехи от благотворителни магазини или тези, които се продават на консигнация, а нови дрехи, които след няколко носения отиват в боклука.
Да не говорим, че направени от синтетични влакна на петролна основа, ще отнеме десетилетия да се разложат.
5. Апликациите и пайетите са дело на детски ръце.
Милиони надомни работници, скрити в някои от най-бедните региони на света, шият пайети по дрехите. Често този труд се извършва с помощта на децата им.
Разбира се, съществуват машини, които извършват всички тези дейности, но пък те са многократно по-скъпи.
Да не говорим, че шивашката индустрия е известна с едно от от най-ниските заплащания.