Понятието „работа“ днес е съвсем различно от това, което е било преди години, казва Джейкъб Морган в книгата си „Бъдещето на работата: как да привлечем талант, да създадем по-добри лидери и конкурентни организации“.

Морган казва, че трябва да приемем, че концепцията за „работа“, такава, каквато я познаваме е мъртва и хората по света трябва да насочат усилията си към това да променят начина, по който работят, по който ръководят своите служители и градят компании.

Служителите, на които някога се е гледало като на заменими пешки, всъщност са най-ценният актив на една компания.

Служителят днес обаче не е същият като този преди десет години.

Ето кои са основните разлики:

Работно време

Някога служителите са работили от 9 до 5. Днес те нямат работно време, защото работят постоянно – по всяко време и от всяко място. Дори не е нужно да се идва в офиса.

В бъдещи години ще се върви все повече и повече към схемата на „гъвкаво работно време“ и място.

Един човек може да работи и от плажа, от чужбина, от дома си – това няма да е толкова важно. Новият служител трябва да бъде достъпен и в готовност да отговори на мейл и обаждане по всяко време.

Устройства

Някога хората са работели само от служебния компютър. Днес те могат да ползват каквито искат устройства, дори и лични, за да свършат работата си.

Няма „корпоративна стълбичка“ за изкачване

Според всеобщото мнение, човек започва работа в една фирма на най-ниското ниво. След това се издига до експерт, мениджър, и така нататък. Този процес продължава няколко години.

Днес обаче служителите сами оформят пътя, който поемат.

Въображение

Служителят на миналото е трябвало да се яви на работа и да прави това, което му е казано. Днес служителят трябва да прояви много повече въображение.

Всеки може да бъде лидер

Служителят на миналото не е имал думата. Всъщност от него се е изисквало да си държи мнението за себе си.

Виж още: 6 мита, които саботират успеха в кариерата ви

Това обаче е вредно, защото всеки може да има добра идея, която заслужава да се чуе. Днес много хора се издигат, благодарение на социални платформи като Twitter, Instagram или Facebook, а това, което тези платформи им дават е просто възможността да се изкажат и да бъдат чути.

Знанието срещу адаптивното учене

Днес знанието не е чак толкова ценен ресурс. За да научите факти ви трябва дамо да си извадите телефона от джоба и да потърсите в Google.

Това, което се цени е възможността на служителя да научава нови неща и да ги прилага в работата си, както и да бъде адаптивен.