8 неща, които новите служители не бива да правят
Започването на нова работа е предизвикателство. Влизате в нов офис, с нови колеги и тепърва ще трябва да ги опознавате и да свиквате с работата, както и с порядките на новото място.
От USNews разговаряха с кариерни експерти и дават някои съвети за това какво не бива да правите в първите месеци след започване на нова работа:
1. Не искайте отпуск през първите няколко месеца
В повечето случаи на това не се гледа добре. Първите месеци са тези, в които се обучавате и не бива да ги пропускате. Единствените изключения са при спешни случаи или ако отпускът е договорен с новия работодател още преди да сте започнали.
2. Не се оплаквайте
Новите задължения ви се струват прекалено много и прекалено трудни? В никакъв случай не бива да показвате това.
3. Не се оплаквайте от бившия си шеф/работа
Със сигурност в разговорите с колеги ще се стигне до момент, в който ще ви попитат от къде идвате и какво сте правили до сега.
Въздържайте се от негативни изказвания, особено такива, базирани на лична основа (като това, че не харесвате шефа си). Хората веднага ще си помислят дали един ден няма да говорите така и за тях.
4. Не излизайте на дълги обедни почивки, преди да се запознаете с това, какво е прието в новия офис
В някои офиси е нормално да ви няма час и половина на обяд. В други обаче хората обядват набързо на бюрото си.
Проверете каква е нормата в новия ви офис, преди да си направите резервация за обяд в ресторант с първо, второ и трето.
5. Не правете големи бизнес разходи
При първата командировка не предявявайте претенции за хотела или за транспорта. Когато установите своята репутация на ценен служител, тогава можете да поискате по-добри условия.
6. Внимавайте с шегите
В стария офис всички ви познават и разбират чувството ви за хумор, но на новото място е желателно да внимавате с шегите. Особено що се отнася до шеги, свързани с колегите, политика, секс и т.н.
7. Ограничете Facebook-а
На първо време се старайте да не влизате в социални мрежи, докато сте на работа. Знаем, че всички го правят, но като нов служител е добре първо да се наложите в работата си и след това може да се забавлявате.
Виж още: Основни правила на имейл етикета
Дори да сте влезли за една минутка, ако ви видят, това ще се разтълкува като „новият виси във Facebook”.
8. Не се разболявайте в първия месец
Никой не е застрахован, но както казахме, през първия месец/и не е добре да се отсъства от работа, така че внимавайте за здравето си. Ако все пак се случи, подчертайте, че ужасно съжалявате, че това се случва през първия ви работен месец.