Най-новият търговски център в столицата – София Ринг Мол, ще отвори врати за първите си посетители на 6 ноември, съобщиха от компанията.

Акцентът при новия търговски център е поставен върху местата за забавление, спорт, отдих и прекарване на свободното време, а не само върху „шопинга“.

В портфолиото от наематели на търговския център участват търговци и марки като Cine’Grand, супермаркети Пикадили, Mr. Bricolage, Техномаркет, мебели Явор, Интерспорт и други.

Външната зона на търговския център ще е амфитеатрална, със зелени площи, които ще заемат около 30% от площта на мола. Ще има и зона със заведения, част от която на открито, с гледка към планината.

Виж още: Наемателите диктуват условията в моловете

Молът с площ от 70 000 квадратни метра, заедно с търговската площ на IKEA, ще бъде най-големият търговски център у нас. В момента, с площ от 80 000 кв. м, това е Paradise Centеr, който отвори врати на 28 март миналата година.

С него площта на моловете в страната ще нарасне до около 820 хил. кв. м, или около 113 кв. м на 1000 души население.

Дори и с откриването на София Ринг мол, търговските площи на 1000 души в София ще възлизат на около 320 кв. м и ще са по-малко от тези в Бургас, рекордьор по този показател с цели 477 кв. м на 1000 души население.

За сравнение, средните търговски площи в Европа, падащи се на 1000 души население, са при ниво от 320 кв. м, или точно колкото се очаква да достигнат в столицата с откриването на новия търговски център.

Инвеститори в София Ринг мол са гръцките “Фурлис Груп” и “Данаос Груп”, собственици и на първия български магазин IKEA.