Добре е да харесвате колегите, или поне да сте в прилични отношения с тях, защото това са хората, с които прекарвате по-голямата част от деня си.

За да не развалете добрата атмосфера в офиса, вижте няколко фрази, които не е прието да се изричат в офиса:

Бременна ли си?

Това е много личен въпрос. Бременната жена ще реши кога и дали ще съобщи тази новина на околните. Вас не би трябвало да ви вълнува толкова, че да питате.

Освен това, ако се окаже, че грешите, а дамата просто е напълняла, тя ще се обиди много.

Трябва да дадеш x лева за подарък за шефа

Някои колеги обичат да организират партита и да купуват подаръци за всички в офиса. Други, обаче, не искат да харчат парите си за такива неща. Темата дали да се събират пари за подаръци е деликатна. Ако това ще се прави, е необходимо анкетиране и единодушно съгласие на всички.

„Решихме да събираме пари и ти трябва да дадеш“ не е особено добро отношение.

Подаръци от подчинените за шефа не се очакват и защото се предполага, че той получава повече пари.

Много си кльощава! Трябва да се храниш повече!

Всички знаем, че е табу да кажем на някой, че е дебел/а. Би трябвало по същия начин да не е прието да се казва и че някой е „кльощав“. Коментирането на външния вид на колегите не е възпитано, дори и ако се прави под формата на изразяване на загриженост.

Това не е моя работа

Да откажете да направите нещо, защото не е „ваша работа“ е сигурен начин да ядосате колегите си, а ако го правите редовно, със сигурност ще ви намразят.

Новият мениджър е голям тъпак

Да се плюе по шефа винаги е лоша идея. Дори и колегите да са съгласни с вас, със сигурност това ще стигне до ушите на самия шеф.

Чух, че ... излиза с ...

Един съвет, който всички кариерни експерти дават е: Въздържайте се от клюкарстване в офиса.

Сериозно ли са на толкова години?

Коментари за възрастта са също толкова неприемливи колкото и за външния вид.

Не се дръжте снизходително с младите колеги, все едно те са деца, а вие знаете всичко.

Защо си толкова стресиран? Да не си търсиш друга работа?

Избягвайте всякакви фрази, които ще поставят колегите ви в неудобно положение. Може да знаете, че някой ходи на интервюта за друга работа, или че смята скоро да напусне, но не бива вие да издавате тази новина.

С тая малка заплата...

Не се оплаквайте на работното място и още по-малко пред шефа за това, че не може да си позволите последния модел смартфон или скъпи ресторанти. Не се оплаквайте от работата, за да не ви попитат защо стоите на нея, ако не я харесвате.

Имам такъв махмурлук!

Не е нужно да информирате колегите си, че сте купонясвали цяла вечер и едва се държите на краката си. Грижете се за репутацията си на добър служител, без значение от ситуацията.