5 начина да бъдете по-продуктивни на работното място
От опит знаем, че понякога се получава така, че работният ден не може да стигне за всички планирани задачи. А разсейващи моменти има много – социални мрежи, клипчета, телефонни разговори...
За щастие, разполагаме с продуктивни подходи, които са изпитани през годините – чувствайте се свободни да ги взаимствате, когато работният ви процес се нуждае от летящ старт.
1. Обърнете внимание на енергийните си възможности.
Прекарайте деня, като отдадете дължимото внимание на естествения ритъм на продуктивността си. Може би пишете около 15-20 имейла още преди 9:00 часа, но ви се иска да погледнете страницата си във Facebook и да похапнете бисквити към 15:00 часа.
Когато сте най-фокусирани, е най-удачно да се вглъбите в работата си, но по някое време е препоръчително да си дадете почивка. Четете своя вътрешен ритъм и го използвайте ползотворно.
2. Намалете дигиталните дразнители.
Настройте телефона си на вибрация и просто забравете за него – сложете го на място, където не го виждате, например.
Проверете го веднъж сутринта, след това на обед и трети път чак следобеда. Нали така, личният телефон не е редно да краде от работното ви време?
Позната ви е мелодията, която телефонът ви издава, щом получите съобщение, нали? Тази аларма е убиец на продуктивността. Махнете я и подредете отговарянето на имейлите според нуждите ви. Проверявайте имейла си в началото на всеки час.
Вижте още: 3 навика, с които ще изстреляте напред кариерата си
3. Прочетете най-новите имейли първи.
Това е трик, който научихме от Райън Сийкрест. Вместо да се заема с прочитането на цялата купчина имейли, той прочита постигналите последно. Може да се окаже, че възникнал проблем се е саморазрешил, докато вас ви е нямало.
4. Не поемайте прекалено много задачи.
Научно доказано е, че многозадачността е мит. Тя е неефективна, загуба на време и често води до много грешки. Освен това, следвайки съвета ни да отстраните телефона и да намалите прекаленото проверяване на служебната поща, ще имате повече време за задачите си.
5. Правете почивки.
Както споменахме по-горе, насрочете си почивки – те са ключът към продуктивността. Помислете само, колко пъти сядате пред компютъра и чакате да ви хрумне идея, за да се поразходите след това за 20-ина минути и всичко в главата ви да се подреди.
Почивките са важни. Планирайте една още сутринта и друга през следобеда. И да уточним, нямаме предвид почивката да се изразява в разглеждане на социални мрежи, а нещо много важно – да излезете навън, далеч от компютъра. Разходете се и изпийте чаша чай с колегите си!