Една от ключовите правни стъпки, които технологичните компании предприемат, преди да пуснат нов продукт, е да запазят името му като търговска марка. Това обаче може да е малко трудно за компания като Apple, която е известна с това, че разработва продуктите си в пълна тайна.

Това означава, че когато от Apple разработвали iPad, първия й продукт, насочен към пазара на таблети, компанията не можела просто да регистрира името "iPad" публично на свое име.

Вместо това от технологичния гигант използвали находчива "вратичка," обсъдена от Apple Insider в статия, която разглежда различните начини, по които компанията Apple запазва продуктите си в тайна.

От Apple използвали британска компания на име "IP Application Development LLC", за да регистрират запазената марка. Можете ли да се досетите как са избрали това име? Ако се вгледате, ще видите, че съкращението на името на компанията е "I.P.A.D."

За Apple било от съществено значение да си осигури търговската марка "iPad", защото на пазара вече се продавало мобилно устройство с името iPad. Това бил мобилен помощник за индустрията на търговията на дребно на име Fujitsu iPAD.

След като основава компанията IP Application Development, Apple използва друга британска компания, за да се свърже с Proview, тайвански производител на комптърни монитори, който държал правата за името "IPAD" за Китай.

Вижте още: Вижте как върви строителството на централата на Apple (видео)

Използвайки британската си компания Farncombe International, от Apple договарят продажбата на запазената марка "IPAD" в Китай, казвайки на Proview, че компанията няма да се конкурира с Proview. Така от Proview им продават правата за марката срещу 54 800 долара.

Впоследствие тайванската компания осъзнава, че на практика е подарила безценна търговска марка на Apple и завежда дело. Proview и Apple постигат извънсъдебно споразумение на стойност 60 млн. долара през 2012 г.

От Fujitsu също постигат споразумение с Apple. Подробностите по тази сделка не са известни, но може да се смята, че на Apple се е наложило да плати на Fujitsu голяма сума, за да си осигури правата над желаната търговска марка.