Първият мол в София вече се казва Park Center
Собственикът на City Center Sofia - Revetas Capital, започва мащабна програма за преустройство на търговския център. Тя включва цялостно обновяване на площите в първия софийски мол и въвеждане на нова концепция с цел привличане на нови марки, увеличаване на посещаемостта и засилване на пазарните му позиции.
Програмата ще протече на няколко етапа. Вече са в ход обновяване на общите части на мола и освежаване на фасадата. Сред преустройствата ще е преместване на ескалаторите, за да се улесни достъпът до по-слабо посещавани зони в мола и да се засили трафикът в тях. На следващ етап в ще бъде обособена и открита развлекателна зона.
Името на търговския център ще бъде сменено на Park Center – платформа, която обединява 14 търговски центъра под управлението на Revetas Capital в Централна и Източна Европа. По време на преустройствата молът няма да затваря за посетители.
Ключова част от новата концепция на CCS е промяната на микса от наематели, като той ще бъде обогатен с нови търговски марки и заведения. Търговският център е на пазара от 2006 г., когато присъствието на големи международни търговци беше ограничено. През последните пет години средата се промени, но в досегашния си формат CCS не беше достатъчно конкурентен, за да привлече значими наематели.
Сега той се нуждае от цялостна нова концепция и микс от наематели, по които вече работи консултантската компания Forton в качеството си на ексклузивен агент по отдаване на площите в City Center Sofia. Дружеството е стратегически партньор на Cushman&Wakefield с 10-годишен опит на пазара на бизнес имоти.
„Приехме да участваме в репозиционирането на CCS, защото вярваме в потенциала му. Това е търговският център с най-добра локация в София – в централен район, лесно достъпен с метро, от пешеходци и с автомобил и едновременно с това в близост до голяма паркова зона“, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton.
По думите му новият микс от наематели на CCS ще бъде изцяло съобразен с предимствата на местоположението и с търсеното ново пазарно позициониране. Търговският център се намира в непосредствена близост до жилищни зони, обитавани от хора с висока за София покупателна способност.
Друга ключова група посетители са работещите в района - служители и мениджъри от близко разположените офиси. Това са хора на възраст между 25 и 45 години, които в ежедневието си се нуждаят от място, съчетаващо различни услуги, заведения и магазини.
Проучванията показват, че над половината посетители в CCS печелят повече от 750 евро месечно и годишно харчат по над 1000 евро в търговския център – двойно над средните нива в повечето софийски молове.
Новата концепция на CCS предвижда той да се позиционира в нишата на ежедневното пазаруване, срещи и забавления. Това ще го отличи от основните му конкуренти, разчитащи основно на силен трафик от посетители през уикенда. Миксът от търговци ще бъде ориентиран към български и международни марки за мода, обувки и спортни стоки в средния към висок ценови клас.
За нуждите на ключовите наематели на партера и първия етаж от мола ще бъдат обособени по-големи магазини на две нива с вътрешни ескалатори.
Размествания и обединения на площи ще има и на останалите етажи. На последния ще бъдат разположени голям детски център и ресторант с външна тераса, като вече се водят разговори с оператори и за двата типа обекти. Ниво по-долу се предвижда запазване на киното, което миналата година отвори под марката CineGrand след инвестиция от 700 000 евро.
В съседство до него зоната за хранене ще бъде разширена и обогатена с нови предложения, като от нея също се предвижда достъп до външните тераси на мола.
Добре работещите обекти ще бъдат запазени, а някои от тях ще бъдат предложени и по-добри локации в рамките на търговския център.