Хората от десетилетия си пращат сантиментални послания с помощта на букет цветя и картичка. Това едва ли ще се промени.

Това казали през 1999 година на Тарик Фарид, собственик на магазин за цветя, когато представил идеята си, наречена Edible Arrangements.

Фарид започнал да си играе с идеята за букет с цветя и резени ананас. Тогава му казали да се придържа към цветята и да зареже „това с плодовете“.

Когато обаче занесъл букет от красиво аранжирани плодове у дома си, майка му била възхитена и това било цялото окуражаване, от което той имал нужда, за да започне нов бизнес.

Когато разказал за идеята на свои колеги, чието мнение уважавал, те му се изсмели. Фарид смятал, че от нея едва ли ще излезе успешен бизнес, но вътре в себе си усещал, че трябва да опита.

Днес неговата компания се оценява на 500 млн. долара и има над 1 200 франчайза. Наскоро бе класирана на 40-о място в света в Топ 500 на сп. Entrepreneur.

Фарид казва, че е научил ценен урок, докато е получавал отрицателни мнения от експерти, но позитивни от клиентите, на чието мнение държи - „Не бива да се страхуваш, когато сърцето ти иска нещо. Посоката, която то ти насочва, е правилна.“

Той уточнява, че не всеки съвет трябва да бъде пренебрегван. Но съветите трябва да бъдат приемани като насоки, а не като железни истини.

Това, че някой е успешен в бизнеса, не винаги означава, че ще ти даде най-добрия съвет. „Често тези хора не са по-големи експерти от майка ти,“ шегува се той.