Холандска компания показа проект за пътна настилка от пластмаса
Асфалтът покрива повечето от пътищата по света в днешно време, но дали хората не са сбъркали с избора си на настилка?
Холандската компания VolkerWessels, която смята, че това е така, представи плановете си за пътища, направени от рециклирана пластмаса. Според компанията този подход значително би намалил времето за строителство и поддръжка, както и бил увеличил живота на самите пътища.
От VolkerWessels изброяват дълъг списък от потенциалните предимства на пластмасовите пътища. Първо, смята се, че пътят издържа по-добре на екстремни температури, от минус 40 до +80 градуса по Целзий. Той също така ще бъде по-устойчив на корозия, а трайността му ще е три пъти по-дълга от тази на асфалта, докато в същото време нуждата от поддръжка ще бъде сведена до минимум (това сега е известно като досадни пътни ремонти и обходи).
Тъй като части от пътя ще могат да бъдат изработвани предварително и полагани наведнъж, компанията твърди, че времето за строителство на пътища ще бъда намалено от месеци на седмици. Материалът, също така, ще бъде по-лек и ще позволява по-добър контрол над фактори като твърдост на пътя и дренаж на водата, като в същото време, кухото пространство под настилката ще може да бъде използвано за най-различни неща като кабели, тръби и сензори.
Още едно предимство на това предложение е, че изхвърлената на боклука пластмаса ще се преработва за направата на пътища, което от своя страна ще намали зависимостта от производството на асфалт, при което се отделя значително количество въглерод.
Според компанията по-трайният материал, който предлага, ще бъде по-благодатен и за нови идеи в бъдещето, свързани с генерирането на електричество и подгряване на пътища с цел избягване на заснежаването и заледяването.
На този етап проектът на VolkerWessels е само концептуален, но компанията търси партньори за разработване на прототип за тестове като на това как ще изглежда пътят, когато е мокър.
Холандският град Ротердам вече работи по идеята за проби, според британското издание Guardian.