Производителят на луксозни автомобили с марката Mercedes-Benz – Daimler отчете ръст от 54% в печалбата си до рекордните 3.78 милиарда евро за изминалото тримесечие. Резултатът превиши средните очаквания на анализаторите за печалба от 3.31 милиарда евро.

Силните продажби, нараснали с 19% до 37.5 милиарда евро през второто тримесечие, са били в основата на добрите резултати.

Обновените модели на компанията са съдействали за изключително добри продажби в Китай, където те са се повишили с 48% до 2.23 милиарда евро.

Оперативният маржин на компанията е нараснал до 10.5%, спрямо 7.9% преди година, което е над целените от компанията 10%.

„Компанията се е облагодетелствала от добрия момент, както и позитивните валутни разлики, следствие на поевтиняването на еврото спрямо останалите основни валути“, смята Арндт Елингхорст, анализатор в Evercore ISI.

Четири са били новите модели Mercedes, представени от началото на годината, включващи компактния GLC, който ще е в шоурумите от септември.

Резултатът е бил подпомогнат от валутни разлики в размер на 279 милиона евро през тримесечието.

Акциите на Daimler се повишиха с 2.6% до 86.45 евро след резултатите по време на търговията им във Франкфурт. От началото на годината книжата са поскъпнали с 22%, като пазарната оценка на компанията е 90.3 милиарда евро.

За първите шест месеца компанията е продала 898 500 автомобила, с което е само на 4 000 автомобила зад Audi.

За сравнение, продажбите на най-големия производител на луксозни автомобили – BMW са нараснали с 5.1% през първите шест месеца на годината до 932 000 броя.

Луксозните автомобили Mercedes са единствените, чиито продажби в Китай са нараснали през изминалия месец, като ръстът им е с 39% на фона на спад за BMW с 0.1% и за Audi с 5.8%.