Къде футболът е най-голям бизнес?
Европейският футболен сезон стартира, а с него и всички бизнеси, свързани с „великата игра“. Едно сравнение между най-големите първенства в Европа – тези във Великобритания, Испания и Германия, дава отговор на въпроса къде бизнесът, свързан с футбол, е най-голям.
Трите първенства имат огромни приходи от телевизионни права.
Основен спонсор на първенството в Испания е Telefonica, която е платила 600 милиона евро за правата. Благодарение на популярността и интереса към двата водещи футболни клуба – Реал Мадрид и Барселона, компанията се надява да реализира още 600 милиона евро от инвестицията си чрез продажбата на правата на международните пазари.
Английската Висша Лига е с най-големи приходи от телевизионни права. Компаниите Sky и BT са платили рекордните 7.1 милиарда евро за три сезона напред. Всички тези средства помагат на отборите в лигата да плащат рекордни суми под формата на трансфери и заплати на своите играчи.
Като цяло английските отбори харчат 2.3 милиарда евро на сезон, испанските разходват 1.2 милиарда долара, а немските клубове харчат 1.1 милиарда долара на сезон.
И макар немските клубове да харчат най-малко средства, първенството в страната е най-гледано сред разглежданите страни. Средно 43 000 зрители гледат мачовете от първенството - до голяма степен и благодарение на факта, че цените на билетите за мачове са и най-ниски сред трите разглеждани страни.
Големият победител остава Англия и нейната Висша Лига. Общите приходи на първенството са в размер на 3.9 милиарда евро, благодарение на рекордните телевизионни права за първенството.