През последните няколко години развитието на бизнеса на Amazon се превръща в сериозна пречка пред този на Google. Щатската интернет търсачка разчита до голяма степен на приходите от „ключови думи“ в търсенията, които се плащат от рекламодателите, обикновено предоставящи определени услуги или продукти.

С нарастването на потребителската база на Amazon обаче все повече потребители пропускат търсачката на Google и директно търсят желаните продукти в сайта на онлайн търговеца.

Ръстът на потреблението на мобилни услуги е друг аспекть в който Amazon притиска най-голямата търсачка в света. Приложението на Amazon се радва на голяма популярност сред потребителите и ръст в клиентската база.

Данни на инвестиционната банка Morgan Stanley сочат, че над половината от ръста на мобилния трафик на Amazon и Walmart идва от потребителите на техните приложения. Това сочи, че голяма част от потребителите, които преди това са ползвали търсачката на Google за определени продукти, директно се насочват към приложенията на търговците.

Двата водещи търговеца - Amazon и Walmart, са с изненадващо нисък процент на мобилни трафик от уеббраузъри.

“Само два търговеца са регистрирали ръст от над 50% от мобилния си трафик от потребители на приложенията им и това са Amazon и Walmart. Това е позитивен знак за бизнеса на тези две компании“ според анализа на Morgan Stanley.

“Предвид на големината на тези две компании и техния пазарен дял и структура, това носи потенциални рискове пред Google”, се казва още в анализа.

Проучването на банката обаче не е изцяло негативно за бизнеса на Google. В него се казва, че най-голямата интернет търсачка в света ще запази водещата си позиция в пазара на онлайн реклами.