А. Паркър: Всичко, което знаете за инвестирането е грешно!
Добра новина за начинаещите инвеститори. Липсата на опит може и да не им пречи, за да инвестират успешно на фондовите пазари. Поне така излиза според коментарите на Адам Паркър, главен стратег фондови пазари в инвестиционната банка Morgan Stanley.
Вижте още: Класовете активи, които ще ви предпазят от пазарен срив
Според Паркър, всичко което инвеститорите си мислят, че знаят е грешно. Инвеститорите, които гледат към стари модели за оценки на акциите едва ли ще достигнат до правилни изводи, или изобщо до някакви изводи, смята още Паркър.
Основният аргумент на специалистът е, че съвременни компании като Amazon и Google, заедно с иновативните им бизнес модели променят начина, по които инвеститорите оценяват един бизнес.
Дали ще очаквате компаниите да се върнат към дългосрочните си печалби, или ще се ръководите от традиционните съотношения цена-печалба, начина по който оценявате бизнесите може да е без значение, предвид на особеностите на съвременните бизнеси, смята още Паркър. Компаниите, които доминират към днешна дата не приличат на тези, които са доминирали преди 40 години.
„В продължение на години пишем за тотална липса на връзка между щатската икономика и корпоративните печалби“, пише Паркър в писмо към клиентите на банката. „Икономиката се представя далеч по-зле от печалбите... и не бива да спорите, че тази липса на връзка ще се промени с времето“, допълва още той.
„Хората твърдяха, че корпоративните маржини са твърде високи в продължение на години. Според нас повечето от тези съотношения са без значение“, заключва още Паркър.
Като пример той посочва Аmazon. Продажбите на компанията продължават да нарастват до нови рекорди, но компанията връща всичко обратно в компанията, вместо да го споделя с акционерите си, както традиционно биха очаквали инвеститорите.
Като друг пример се посочва Google. Въпреки продажбите си в размер на 70 милиарда долара компанията не поддържа запаси. Така бизнесът не може да бъде оценен на база на много от моделите, които използват запасите в методологията си.
„Не можете да използвате логитата от 1975 година за да анализирате бизнес през 2015-та година. Над 20% от компаниите сред 1500-те най-големи по пазарна капитализация компании не поддържат запаси. Начините за оценка на икономиката и новата бизнес среда просто са напълно различни“, заключава още Паркър.