Отиващата си 2015 година не бе особено добра за инвеститорите на фондовите пазари като цяло, но определено това не може да се каже по отношение на някои технологични компании.

Ето петте компании в сектора, които заковаха интересът на инвеститорите:

Uber

Най-голямата по пазарна капитализация частна компания в света продължи да прави новини през тази година. „Нека да вземем Uber“ бе фраза, която замени „Нека да вземем такси“ на почти всички пазари, където компанията бе допусната да оперира.

Стартъпът продължи с кампанията си да направи приложението си възможно най-достъпно и видно за потребителите. Последната стъпка в тази насока бе интегрирането й с Facebook.

Според последни данни капитализацията на компанията възлиза на 62.5 милиарда долара, което я прави най-голямата частна компания в света.

Facebook

Компанията консолидира успехите си през тази година, трансформирайки се от място за споделяне на информация със семейство и приятели, в най-голямата мрежа за комуникации в света. Месечните посетители на Facebook вече са 1.55 милиарда.

Откакто Instagram е собственост на Facebook, социалната мрежа измести Facebook по популярност сред тинейджърите. На голям успех се радва и приложението за инстантни съобщения WhatsApp -с близо милиард потребители по света.

Facebook се превръща и в едно от водещите места за споделяне на видеосъдържание, заедно с YouTube.

Акциите на социалната мрежа се повишиха с над 37% през тази година.

Amazon

Подобно на Facebook, и Amazon вече бе наложен лидер в онлайн търговията. През тази година обаче доминацията на компанията продължи да се задълбочава.

Над половината от американците заявиха намерения да извършат по-голяма част от коледното си пазаруване през сайта на компанията спрямо едва 16% да направят това при втория в класацията - Walmart.

Първата изненада от Amazon бе, че компанията най-после отчете печалба. Втората - че приходите й ще са над 7 милиарда през тази година.

Акциите на компанията поскъпнаха с над 125% през 2015.

Salesforce

Според данни на Gartner, Salesforce е компания номер едно по ръст в категорията известна, като CRM, или подпомагаща хората, занимаващи се с продажби. Приходите на Salesforce се очаква да достигнат 10 милиарда долара през тази година.

Тя се превърна и в инвеститор номер едно в софтуерни компании, занимаващи се с облачни технологии. Не е изненадващо, че от Microsoft предложиха 50 милиарда долара за придобиването й в началото на годината. Възможни са по-нататъшни оферти от софтуерния гигант.

Акциите й се повишиха с 34% от началото на годината.

Netflix

Годината бе изключително добра за Netflix ,предоставяща видео съдържание, като стартираха няколко нови шоута и продължи масираната експанзия към пазари, където не бе представена досега.

Най-голямата новина, свързана с Netflix обаче, е фактът, че навиците за гледане на телевизия най-после започват да се променят.

Акциите на компанията поскъпнаха с над 144% от началото на годината.