Пет причини да спрете да ползвате Facebook
Социалната мрежа Facebook е най-голямата в света, като нейните активни потребители са над 1 милиард на ден. И докато са налице стотици причини, които да предопределят това да я ползвате, ето пет такива, дадени от специалистите, които могат да ви откажат от това:
1. Facebook позволява други компании да ви следят онлайн
Когато ползвате мрежата, вие й давате достъп до много лична информация, която се използва впоследствие, за да ви се продават различни стоки.
От няколко години Facebook използва информацията относно това какви сайтове посещавате и каква информация споделяте за себе си, за да таргетира по-целенасочени реклами.
От средата на 2014 година Facebook следи какво споделяте, както и какви статуси харесвате. Разбира се, потребителите могат да спрат таргетираното насочване на реклама с инсталиране на софтуер за „блокиране на реклами“.
2. Вашите лични съобщения не са съвсем „лични“
Хората си мислят, че с пращането на „лични съобщения“ информацията, която споделят, остава неприкосновена. Оказва се, че това далеч не е така.
Социалната мрежа вече неведнъж заяви, (за първи път преди няколко години), че ще се обърне към личните разговори, за да търси начини за по-целенасочено персонално таргетиране на реклама.
По време на пресконференция с инвеститорите Марк Закърбъг обясни, че Facebook досега е била фокусирана върху публичното съдържание при таргетиране на рекламите. „Сега, с наличието на Messenger и WhatsApp, предприемаме няколко различни подхода при таргетирането на реклама“, допълва Закърбърг.
3. Социалната мрежа стимулира свръхсподелянето
Facebook прави много лесно споделянето на чувствителна информация, която хората не се замислят, че може да бъде ползвана срещу тях. Например тагване къде се намирате, къде живеете и т.н. Това е информация, която може лесно да се ползва от злонамерени лица.
Хората често публикуват плановете си за почивка, кога възнамеряват да напуснат дома си, информация, която да насочва хакерите към лични пароли и др.
В допълнение, в ера, в която всеки потенциален ваш работодател е проверява личния ви профил, преди да ви наеме, е много вероятно сами да се компрометирате с информация, която сте публикували.
4. Постове, от които искате да се разграничите
Много тинейджъри и млади хора зарязват Facebook в полза на следващите набиращи скорост социални медии – приложения, където имате повече лично пространство, без да се разкривате напълно към хора, случайно попаднали сред вашите познати.
Все повече смартфон потребители използват приложения за инстантна комуникация, които автоматично изтриват техните съобщения, подобно на Snapchat. Това е далеч по-различно от Facebook, където основна част от потребителите влизат, просто за да следят какво постват другите, а техните постове остават вечно.
5. Има твърде много информация за личния ви живот
Бизнесът на Facebook е свързан с рекламата. Социалната мрежа набира информация за вас, която предоставя на трети лица с желание да ви продадат определена стока или услуга. Тази информация обаче често може да бъде използвана срещу вас.
„Това дали ще получите кредит или застраховка може да е базирано на това, което сте поствали във вашия профил“, спроед Лори Андрюс от The New York Times. В същото време вие може никога да не разберете защо сте отхвърлени от съответната организация.
А причината може да е именно в тази информация, която Facebook е събрала от вашия личен профил и впоследствие е „продала“ на дадена организация. При това вие сте се съгласили, че тази информация може да бъде споделяна, приемайки общите условия на социалната мрежа.