Tesla представи дългоочаквания Model 3
Илон Мъск представи вчера дългоочаквания евтин електромобил на Tesla Motor, на който компанията залага да се превърне в най-масовия и достъпен модел в класа си в световен мащаб.
Електромобилът с името Model 3 ще може да изминава 346 километра с едно зареждане, като цената му ще е 35 000 долара.
От компанията обявиха, че са получили над 115 000 резервации за модела, което е определено като „много добър резултат“, в първите 24 часа, в които потребителите получиха тази възможност.
Поръчките са достигнали поне 134 000 два часа по-късно, след изтичането на първото денонощие, коментира още ръководителят на щатската компания.
„Имаме невероятен продукт. Смятам, че направо ще надмине очакванията ви“, коментира Мъск по време на представянето на модела вчера, цитиран от Bloomberg. “Няма да можете да закупите по-добър автомобил за 35 000 долара или дори повече“, допълва още изпълнителният директор на Tesla.
Новият Model 3 отговаря на концепцията на щатската компания да достигне до възможно най-много потребители на повече пазари. Към момента Tesla се е специализирала в производството на луксозни електромобили, като прави сериозни инвестиции в производството и на батерии.
Броят на направените резервации на „евтиния модел“ премина очакванията на много от пазарните наблюдатели и е над 107-те хиляди автомобили, които от компанията са продали от началото на годината до момента.
За да резервират автомобил от модела, потребителите трябва да дадат 1 000 долара депозит.
Model 3 е петместен седан, като стандартно ще е оборудван с популярния автопилот на компанията. Дизайнът му включва голямо задно стъкло за повишаване на видимостта.
Новите пазари, на които потребителите можеха да дават заявки за новия модел, включваха Бразилия, Индия и Южна Африка.
Разбира се, Model 3 най-вероятно ще е изправен пред сериозна конкуренция в бързо нарастващия сегмент на електромобилите. От General Motors Co., например, планират представянето на новия си модел Chevrolet Bolt при подобна цена. Въпросът е дали от там ще могат да представят модел, който се асоциира с „луксозна стока“.