Този шеф плаща на служителите си по 500 долара, за да спят
Създаването на фирмена кулутура, която насърчава служителите да спят повече, може да е изключително полезно за вашия бизнес, казва главният изпълнителен директор на щатската здравноосигурителна компания Марк Бертолини.
Сънят е “наистина важен”, заявява Бертолини в интервю за CNBC. "Да си бодър на работното място и да вземаш по-добри решения е в основата на фундаментите на нашия бизнес."
"Не може да си подготвен, ако не си се наспал," добавя Бертолини, който твърди, че разполага с данни, които подкрепят неговото убеждение, че по-добрият сън на служителите може да доведе до по-добри печалби за компанията.
През миналата година Бертолини е започнал програма за насърчаване на служителите на Aetna да се наспиват повече и да печелят допълнително пари.
"Ако могат да докажат, че в продължение на 20 нощи подред са спали по 7 часа или повече, им плащаме по 25 долара на нощ, или общо 500 долара," казва той, обяснявайки, че Aetna използва различни методи, за да помага на служителите да следят колко време спят, в това число и фитнес гривните Fitbit.
От McKinsey наскоро обявиха, че са провели проучване във връзка със спането сред 196 бизнес лидери. Общо 47% от участниците са заявили, че техните компании очакват от тях да реагират прекалено добре на имейли и телефонни обаждания.
Около 43% от участниците споделят, че не се наспиват поне в четири нощи от седмицата, а близо 6 на всеки 10 не могат да се наспиват поне по три нощи в седмицата.
Вижте още: Съвет от милионер за първата една и последните 30 мин. от деня ви
От Aetna са използвали университета Дюк, за да проверят ефективността на тяхната програма, която включва по-добра информираност за съня, йога и медитация. Бертолини твърди, че отчита "увеличена продуктивност с 69 минути на човек на месец в резултат на тази инвестиция на компанията."
Ариана Хъфингтън, съосновател и главен редактор на Huffington Post, която написа книга за важността на съня, казва пред CNBC, че подходът на Aetna спомага за разчупването на стар бизнес стереотип.
"Този подход наистина променя културната заблуда в много компании, че колкото по-изтощени и претоварени са служителите, толкова са по-продуктивни," казва Хъфингтън.