3 различни причини, поради които умирате от скука в офиса
Включи компютъра, въведи паролата, прегледай имейлите, състави списъка със задачи, започни да отмяташ първата, скуката те наляга, отвори Facebook.
10 минути по-късно вече си на вълната на друга социална мрежа. Опа! Какво правиш?
Скорошно проучване на Gallup poll сочи, че 55% от служителите от поколение 2000 не се чувстват въвлечени в работата, която вършат. Затова не се притеснявайте излишно, ако отчаяно поглеждате към часовника в офиса през 5 минути.
Да поговорим за скуката и какво представлява тя.
Възможно е да нямате наистина какво да правите. Вече сте проверили задачите за деня и сега просто седите и размишлявате какво да правите. Или пък имате прекалено много задачи и никакъв интерес да ги започнете. Това е скука.
Съществува обаче и състояние, което се нарича активно неангажиране. Според проучването, което цитирахме, 16% от служителите са именно в такова състояние. Това означава с прости думи, че скуката ви е налеглана и в момента прави всичко противно на продуктивното - пазарувате онлайн, играете онлайн игрички, оставяте работата настрана и т.н.
Бъдете внимателни, ако изпадате точно в такова състояние. Ако се подлъгвате и тръгвате по пътя към неангажираността с работата си, тогава защо я работите? Може би е време да продължите напред - да намерите нова професионална изява, например? Или пък трябва да внесете друга промяна в живота си?
Ето 3 момента, в които е ОК да ви е скучно на работното място.
1. Това не е мечтаната ви работа
Е, всеки трябвада плаща сметки. Може би прекарвате 40 часа седмично в офиса, който далеч не е мечтаният. Това е ОК. Тази работа е временна, тя задоволява потребностите ви към момента. Надяваме се, че посвещавате част от свободното си време на развитието на друг бизнес или пък ходите на уроци.
Дайте си време за размисъл. Възможно е да не мразите работата си. Помислете защо въобще приехте офертата? Може би работата не се е оказала тази, за която сте я смятали? Искате ли да научите повече неща, които се изискват за тази позиция? Поговорете с шефа и вземете участие в проект или пък помогнете на колегите с нещо. Мислете творчески и подайте инициативата.
2. Вие бихте харесвали работата си, ако не беше онова нещо...
Всеки служител се налага да изпълнява задачи, които определено не са му по душа. Именно те превръщат прекрасната професия в кошмар. Ако ситуацията е такава, опитайте се да делегирате задачите на друг човек или поне да потърсите служител, с който да си я поделите.
Познаването на собствените слабости е сила. Опитайте се да промените настройката си и да се справите с проблема.
3. Страховитото затишие
Всяка работа се характеризира с падове и върхове. Добрата новина е, че през повечето време сте заети със задачи. Какво да кажем обаче за всички онези моменти, в които всички проекти са завършени, и се чудите какво въобще правите в офиса?
Използвайте това затишие, за да внесете баланс в живота си. Пригответе се за следващия стресиращ период, в който ще гоните срокове и ще търсите решения на сложни въпроси.