Апетитна хапка ли е Twitter и за кого?
В последно време се чуват слухове, че Twitter би могъл да се окаже апетитна хапка за някой от своите конкуренти в технологичния сектор. Това пише в материал за MarketWatch Джак Голд – основател и главен анализатор на компанията за IT анализи J.Gold Associates.
В статията анализаторът разглежда доколко такава покупка е възможна и кои компании биха имали най-голяма полза от това. Голд предлага три причини, които правят Twitter примамлива опция за придобиване.
На първо място, придобивайки Twitter, компанията купувач би получила достъп до значителна потребителска база (вероятно над 300 милиона души) и възможността да показва реклами и да продава допълнителни продукти и услуги на тези потребители.
Също евентуално придобиване на Twitter би позволило на купувача да подобри своите възможности за анализиране на информация, а също така и би могъл да се сдобие със значителна база от данни, формирана от профилите на Twitter потребителите.
Изхождайки от на тези причини, Голд набелязва няколко потенциални купувачи, които биха имали сериозна полза от придобиването на микро-блогърската компания.
На първо място сред тези компании е Microsoft. Голд отбелязва, че покупката на Twitter би обогатила Skype и LinkedIn, добавяйки информация в реално време към двете услуги, собственост на софтуерния гигант от Редмънд. Освен това една такава сделка би могла да облагодетелства и мобилната дивизия на Microsoft, привличайки повече мобилни потребители към продукти на компанията.
Google също би могъл да се облагодетелства от придобиването на Twitter, разсъждава Голд. В най-голямата онлайн търсачка в света могат да използват новопридобитата технология, за да подобрят възможностите си за таргетиране на потребителите с реклами.
В допълнение, функционалностите на Twitter биха обогатили Android, позволявайки по този начин на Google да се състезава по-ефективно с конкурентната мобилна операционна система на Apple.
Още един възможен кандидат откриваме в лицето на Salesforce. Компанията за облачни технологии би могла да използва Twitter, за да повиши конкурентоспособността си на пазара за стрийминг на информация. Тя би могла да насочи микро-блогърската услуга към корпоративния пазар като допълнение на продуктите, които вече предлага. Голд допуска, че Salesforce би могла да го предлага на своите бизнес клиенти и като платен продукт.
Последният от групата основни кандидати, предложена от Голд, е Amazon. Гигантът в електронната търговия би имал полза от покупката на Twitter в няколко направления. Сиатълската компания се нуждае от повече приложения, за да повиши своите онлайн продажби, а също така и да подсили своите популярни облачни услуги. Освен това Twitter би бил и добро допълнение към продуктите от серията Fire.
В заключителната част от материала Горд изброява и още няколко възможни кандидат-купувачи. Apple, Facebook, Cisco, AT&T и Verizon също биха имали изгода от подобна покупка, но вероятността някоя от тези компании да отправи оферта за Twitter е по-малка, смята анализаторът.