11 съвета за управление на времето, които работят
Чувствате ли необходимост да бъдате по-организирани и/или по-продуктивни? Струва ви се, че прекарвате деня си в трескава дейност, а след това се чудите защо не сте постигнали нещо?
Уменията за управление на времето са особено важни за хората от малкия бизнес, на които често им се налага да вършат различни неща по време на работния ден. Вижте няколко съвета, които ще ви помогнат да увеличите производителността си и да успявате да свършите всичко.
1. Осъзнайте, че умението за управление на времето е мит
Без значение колко организирани сте, в денонощието има 24 часа. Времето не се променя. Всичко, което може да управляваме, е в рамките на тези часове.
2. Разберете къде си губите времето
Много от нас са жертва на времеви отрязъци, в които просто не вършат нищо. Коя е причината за това? Дали не прекарвате твърде много време в сърфиране в интернет, четене на електронна поща, Facebook, SMS-и или отделяте много време в лични разговори?
Според проучване 89% от хората признават, че си губят част от времето за работа:
3. Създайте си цели
Запомнете: да успявате да управлявате времето си, означава да смените приоритите си, не времето. На първо време, елиминирайте „крадците“ на време.
За една седмица си поставете определена цел - че няма да провеждате лични разговори или да пишете съобщения, докато сте на работа. Така ще свикнете лесно да не обръщате внимание на страничните занимания.
4. Направете си план за разпределение на времето
Мислете за това като за пътя към върха. Идеята е, променяйки поведението си, с течение на времето да постигнете някаква обща цел, която сте си задали – например повече производителност и по-малко стрес. Затова задайте си конкретни цели, но ги следете, за да видите дали сте ги осъществили.
5. Използвайте приложения за управление на времето
Има различни софтуери, които ви позволяват да планирате и управлявате времето си, а на много пощи има възможност за задаване на конкретни задачи и времеви диапазон, за който трябва да се свършат. Стремете си да ги спазвате и в един момент това ще се превърне в рутина.
6. Приоритизирайте
Започвайте всеки ден с приоритетите ви за деня. Ако имате 20 задачи за деня, колко от тях са наистина важни и наложителни?
7. Научете се да аутсорсвате
В много случаи делегирането на по-трудните задачи е важно. Не е задължително да бъдете сами във всичко – доверете се на хора, които могат да свършат дадени неща не по-лошо от вас. Определете си задачите, които трябва да изпълните вие и тези, които може да аутсорснете.
8. Установете практики и се придържайте към тях, колкото е възможно
Така, когато възникнат кризи, ще бъдете много по-продуктивни, ако можете да следвате затвърдени задачи и подходи.
9. Поставете си граници
Понякога четенето и отговарянето на мейли може да отнеме и цял ден. Определети си час или два на ден, в които да го правите.
10. Уверете се, че и системата ви е организирана
Губите ли по час на ден, за да търсите файл на компютъра си? Отделете си един ден и организирайте всички папки, файлове и документи. Така ще знаете кое къде е и работата ви ще бъде много по-систематична.
11. Не губете време в чакане
Ако чакате пред зъболекаря, например, не си губете времето в нищоправене. Технологиите днес позволяват да работим навсякъде, всеки има смартфон или таблет. Прочетете си пощата, разгледайте някой важен документ, планирайте среща…
Времето ви принадлежи! След като веднъж сте преборили мита за управление на времето, знайте, че може да го контролирате, нужни са само умения.