През изминалите години Porsche успя да създаде доста интересни возила.

Великият конструктор Фердинанд Порше създава своя първи автомобил през 1900 г., а през 1931 г. основава собствена компания.

Днес тя се асоциира със спортни коли, но през дългата си история Porsche успява да произведе няколко наистина необичайни коли.

Porsche-Studebaker Typ 542/Z-87 (1952)

През 1952 г. компанията Studebaker-Packard Corporation поръчва на Porsche дизайн на седан среден клас. Първоначално той разполага с двигател V6.

Porsche 597 Jagdwagen (1954)

Тази кола е разработена с идеята да бъде универсална извънградска кола за армията на ФРГ. На снимката виждате втория прототип на колата – той е с видоизменен корпус.

Porsche 911 Roadster (1966)

До 1966 г. всички спортни коли на компанията са горе-долу с традиционен дизайн с кръгли фарове. Но през 1966 г. компанията поръчва дизайн от ателие Bertone. Италианците създават модел, който провокира критики у поклонниците на Porsche.

Porsche 914/6 Murene (1969)

Тази фантазия е дело на ателие Heuliez по скица на неголямо студио за дизайн Brissonneau & Lotz.



Porsche FLA (1973)

Концептуалният проект на "вечния автомобил".

Той бе представен на автосалона във Франкфурт през 1973 г.

Всички детайли са изработени с огромен запас здравина.

Porsche 928−4 (1984)

Porsche 928 представлява двуместен сериен автомобил, но през 1984 г. компанията създава специална четириместна версия само в един екземпляр, в качеството на уникален подарък по случай 75-годишнината на Фери Порше.

Porsche 928 Studie H50 (1987)

Колкото и странно да изглежда, това е същата 928-4, подарена на Фери Порше. Фери я връща в завода и от нея правят оригинална петврата версия.

Porsche 989 (1988)

Прототипът, разработен като по-мощна представителна версия на модела 928.

Porsche Panamericana (1989)

Прототип, разработен от Улриф Бетц и холандеца Харм Лагай. За база служи моделът 911 Carrera 4.

Porsche C88 (1995)

Най-удивителната концепция за суперкола Porsche. Моделът е разработен по поръчка на правителството на Китай и съдържа в себе си ред прости технически решения, които китайските производители можели по онова време да приложат в собствените си коли. Возилото не носи емблемата на Porsche.