Най-необикновените модели Porsche
През изминалите години Porsche успя да създаде доста интересни возила.
Великият конструктор Фердинанд Порше създава своя първи автомобил през 1900 г., а през 1931 г. основава собствена компания.
Днес тя се асоциира със спортни коли, но през дългата си история Porsche успява да произведе няколко наистина необичайни коли.
Porsche-Studebaker Typ 542/Z-87 (1952)
През 1952 г. компанията Studebaker-Packard Corporation поръчва на Porsche дизайн на седан среден клас. Първоначално той разполага с двигател V6.
Porsche 597 Jagdwagen (1954)
Тази кола е разработена с идеята да бъде универсална извънградска кола за армията на ФРГ. На снимката виждате втория прототип на колата – той е с видоизменен корпус.
Porsche 911 Roadster (1966)
До 1966 г. всички спортни коли на компанията са горе-долу с традиционен дизайн с кръгли фарове. Но през 1966 г. компанията поръчва дизайн от ателие Bertone. Италианците създават модел, който провокира критики у поклонниците на Porsche.
Porsche 914/6 Murene (1969)
Тази фантазия е дело на ателие Heuliez по скица на неголямо студио за дизайн Brissonneau & Lotz.
Porsche FLA (1973)
Концептуалният проект на "вечния автомобил".
Той бе представен на автосалона във Франкфурт през 1973 г.
Всички детайли са изработени с огромен запас здравина.
Porsche 928−4 (1984)
Porsche 928 представлява двуместен сериен автомобил, но през 1984 г. компанията създава специална четириместна версия само в един екземпляр, в качеството на уникален подарък по случай 75-годишнината на Фери Порше.
Porsche 928 Studie H50 (1987)
Колкото и странно да изглежда, това е същата 928-4, подарена на Фери Порше. Фери я връща в завода и от нея правят оригинална петврата версия.
Porsche 989 (1988)
Прототипът, разработен като по-мощна представителна версия на модела 928.
Porsche Panamericana (1989)
Прототип, разработен от Улриф Бетц и холандеца Харм Лагай. За база служи моделът 911 Carrera 4.
Porsche C88 (1995)
Най-удивителната концепция за суперкола Porsche. Моделът е разработен по поръчка на правителството на Китай и съдържа в себе си ред прости технически решения, които китайските производители можели по онова време да приложат в собствените си коли. Возилото не носи емблемата на Porsche.