Pepsi сгафи с реклама с Кендъл Дженър, изтегля я
Pepsi спря реклама, която предизвика възмущение и обвинения, че компанията омаловажава уличните протести в САЩ в последно време, съобщава ВВС.
Рекламата е с участието на риалити звездата Кендъл Дженър, която си тръгва от фотосесия, за да се присъедини към демонстрация със засилено присъствие на полицейски сили. Тя опитва да намали напрежението, като се приближава към полицаите и подава кенче Pepsi на един от тях, спечелвайки си одобрителни възгласи.
В съобщение, публикувано на сайта й, Pepsi заяви, че не е имала намерение да се отнася лекомислено към сериозни проблеми. Рекламата, която вече си спечели доста подигравки, беше качена в YouTube във вторник вечер, но по-малко от 24 часа по-късно вече не е достъпна.
От близо две години в САЩ има протести заради използването на сила от полицията срещу афроамериканци. След изборите бяха организирани и демонстрации срещу президента Доналд Тръмп.
В рекламата не става ясно за какво протестира тълпата, състояща се главно от млади и добре изглеждащи хора. Дори на плакатите им са изписани общи лозунги, като „разговор“ и „глас“.
Но няколко минути след пускането на рекламата наблюдатели отбелязаха, че тя омаловажава протестите в градове, като Балтимор, Мериленд и Фъргюсън, щата Мисури, които бяха организирани след убийството на чернокожи мъже от полицаи.
„Може би ако носех Pepsi, нямаше да ме арестуват. Кой знае? Pepsi, тази реклама е боклук“, казва ДеРей МакКесън, водещ активист в движението „Животът на чернокожите е от значение“.
Производителят на газираната напитка съобщи, че компанията е опитала да изпрати глобално послание за единство, мир и разбирателство. „Ясно е, че стигнахме твърде далеч и се извиняваме. Нямахме намерение да омаловажаваме сериозен проблем. Премахваме съдържанието и спираме всякакво следващо излъчване“, допълниха от компанията.
Американските медии за рекламата на Pepsi
„Pepsi трябва да уволни рекламната си агенция“ – New York Post
„Използва протестите, за да ви продава безалкохолно“ – New York Daily News
„Може би най-озадачаващият аспект е изборът на Дженър – богата, бяла знаменитост, като водеща дама“ – Salon
„Кампанията е почти сюрреалистична в своята безмозъчност и перверзна, в опита си да използва страха и страданието на американците, за да продава безалкохолно“ - Esquire