Българските домакинства са отделяли средно по 37 лева за книги, вестници и списания през 2016 г., сочат данни на НСИ.

За кино, представления на живо, музеи и други видове културни мероприятия домакинствата у нас са заделяли средно по 16 лв. миналата година, става ясно още от статистическите данни.

През 2016 г. ходенето на кино е била предпочитаната културна дейност на българите на 16 и повече години с дял от 21.9%, или 1.3 млн. лица.

Следват посещенията на таетър, опера, балет и концерти с дял от 19.5%, или 1.2 млн. лица. На трето място са посещенията на културни обекти, като исторически и археологически паметници и художествени галерии – дял от 14.7%, или 893 000 лица.

Когато са прекарвали времето си в интернет миналата година, 68% от българите са избирали да четат вестници, списания и новини онлайн, сочат още данните на НСИ.

31.5% са публикували лично творчество в интернет, 8.7% са поръчвали книги, списания и вестници онлайн, 6.4% са поръчвали филми и музика, 14.5% са купували билети за различни събития, а 20% са използвали интернет, за да се обучават.