Получаване на повишение, увеличение на заплатата, заемане на нов пост: повечето от нас възприемат точно такъв тип неща като изражение на успеха. Те са повод за празнуване, но същевременно не представляват единствения начин за оценка на кариерата ви.

Истинските и дълготрайни успехи са релевантни на това, което ни удовлетворява, кара ни да се чувстваме пълноценни. След това ни позволява да вземаме решения за бъдещето на своята кариера.

Предлагаме няколко въпроса, които да си зададете, за да си изясните съвсем за какво говорим.

1. “Кои са моите ценности, когато става дума за работа?“

Дните, седмици и дори месеците минават като на шега, когато сте натоварени в офиса. Много хора осъзнават как годините са отлетели в този дух, извървявайки кариерен път, за който се съмняват, че е бил точният.

Важно е от време на време да се спирате и да поглеждате голямата картина: къде сте, какво определяте като удовлетворяващо, къде искате да бъдете.

Предизвикателство за вас ли е работата ви? Търсите ли среда, която е отворена за поемане на рискове? Искате ли повече възможности?

Отговарянето на тези въпроси изисква голяма доза саморефлексия. Те обаче ще ви помогнат да определите успеха за себе си и да продължите напред с оглед постигането му.

2. “На чия кариера се възхищавам?”

Отговорът може да се състои от член на семейството, приятел, бивш колега. Няма нужда да бъде някой известен човек или пък такъв, с когото работите пряко.

Мислете за някой, който ви вдъхновява. Запитайте се защо смятате този човек за успешен. Дали е защото работи в определена сфера? Заради времето, което прекарва в пътуване? Или пък е защото има възможност да влияе на живота на другите хора?

Не се бойте да използвате човек като ресурс и като ментор.

3. “Какво въздействие искам да оказвам?”

Много хора искат работата им да има смисъл. Но какво означава това? Вероятно някои от вас ще си кажат, че този критерий се отнася за неправителствените организации.

Има обаче много начини, по които да бъдете източник на промяна. Например чрез създаването на полезни продукти, чрез мотивирането на екип, чрез прекия контакт с клиенти.

За да се чувствате влиятелни и въздействащи, вгледайте се в сфера в работата си, където искате да видите промяна. Позволете си да задвижите този процес, постигайки своите цели в краткосрочен и дългосрочен план.