Facebook представи нов модел на своя комплект за виртуална реалност (VR), който няма да се нуждае от допълнително устройство, като смартфон, персонален компютър или конзола, за да работи.

Създателят и изпълнителен директор на компанията Марк Закърбърг представи вчера новото устройство, носещо името Oculus Go, по време на конференция, проведена в Сан Хосе, предава CNN.

По думите на Закърбърг, целта на компанията е броят на хората, използващи VR по света, да нарасне до 1 млрд. души. За да се случи това обаче, от Facebook имат да извървят още много дълъг път.

Oculus Go е една добра стъпка в тази посока. Новият продукт ще бъде достъпен от началото на следващата година на цена от 199 долара.

На пазара на VR има няколко разновидности на продуктите, но общото между всички тях е, че се нуждаят от допълнително устройство, за да функционират.

Така например VR комплектът на Sony се свързва с конзолата Playstation, този на Samsung разчита на връзка със смартфон, а други, като Oculus Rift, изискват наличието на добър персонален компютър.

Oculus Go обаче няма да се нуждае от допълнително устройство, което го превръща в продукт, предлагащ всичко, събрано на едно място. Това, че VR комплектът ще бъде самодостатъчен, за да работи, е и най-големият коз на Facebook за превръщане на VR изживяването в масов бизнес.

Новият комплект ще разчита на специално разработени за него приложения и игри.

Въпреки хайпа около VR технологиите, този пазар все още е доста нишов, като Facebook не могат да се похвалят с големи успехи на него.

Продуктите с марка Oculus засега са по-скоро провал, като компанията вече два пъти намали цената на модела Rift. Новата му цена вече е 399 долара.

Самият Закърбърг призна, че VR технологиите все още не са комерсиални, но изрази надежда, че някой ден приложението им ще помага за създаването на нови работни места и прочее.

През тази седмица Facebook си навлече критики точно поради използването на виртуална реалност. Закърбърг пусна видео в профила си в социалната мрежа, показващо възможностите на Social VR платформата на Facebook.

Закърбърг и директорът на платформата се появиха във виртуална форма из наводнените улици на Пуерто Рико уж да обсъждат финансовата помощ, която компанията оказва на пострадалия от природни бедствия остров.

Идеята, логично, не се понрави на аудитотията, тъй като реално представляваше реклама на гърба на нещастието на пуерториканците. Закарбърг вече поднесе извиненията си за неподходящия избор на презентация.

Анализаторите вярват, че ще са нужни години, за да се превърне VR технологията в нещо масово.

„Няма да видим значителен растеж до 2019 или 2020 г.“, казва Стефани Ламас, вицепрезидент по проучванията и стратегиите към консултантската компания SuperData.По думите й, технологията все още е сложна за употреба, а на пазара няма нито едно VR приложение, което да грабне вниманието на потребителите.

Действително VR приложенията засега са доста ограничено удоволствие, най-вече приложимо при видео игрите. Но дори там ситуацията е доста постна – все още няма игра, която да предостави десетки часове комплексно VR удоволствие.

Навлизането на Facebook на пазара на VR технологии започна чрез придобиването на малкия стартъп Oculus за 2 млрд. долара през 2014 г. През февруари тази година обаче компанията бе осъдена да плати 500 млн. долара на ZeniMax Media Inc по дело срещу Oculus.

Причината е, че VR стартъпът е използвал за продукта си откраднат компютърен код. Основателят на Oculus Палмър Лъки напусна компанията месец по-късно.