Facebook купи приложение, насърчаващо младежите да бъдат мили
Приложение, което насърчава тийнейджърите да бъдат любезни един към друг, беше придобито от Facebook. Сумата на сделката не се разкрива, предава ВВС.
Приложението, наречено tbh - съкращение от „да бъдеш честен“, е само на девет седмици, а вече е било свалено пет милиона пъти.
Създателите на приложението съобщиха, че то ще остане самостоятелна програма, но сега има повече ресурси, благодарение на Facebook. “Харесаха ни начините, по които те могат да ни помогнат да реализираме визията на tbh и то да стигне до повече хора“, съобщават създателите на приложението.
Според сайта TechCrunch сделката е на стойност „под сто милиона долара“, а екипът от четирима души на tbh ще стане част от служителите на Facebook.
“Thb и Facebook споделят обща цел за изграждане на общност и позволяват на хората да споделят по начини, които ни сближават. Впечатлени сме от начина, по който tbh прави това, като използва анкети и съобщения и с ресурсите на Facebook приложението може да продължи да се разраства и да изгражда положителни преживявания“.
Tbh съобщи, че успехът на приложението е знак, че тийнейджърите търсят повече положителни взаимодействия онлайн. „Докато миналото десетилетие в интернет беше съсредоточено върху откритата комуникация, следващият крайъгълен камък ще бъде свързан със задоволяването на емоционалните нужди на хората“, казват създателите на приложението.
Постижението на компанията е свързано със създаването на анонимно приложение, което не се принизява до нивото на троловете и тормоза – нещо, което много приложения преди него не успяха да постигнат.
След като потребителят качи контактите си, приложението задава предварително определени, позитивни въпроси, като „най-добрия за купон?“ и опция за избор на един от четирима приятели. Потребителите получават известие, когато са избрани, но подробностите кой ги е избрал не се разкриват.
Подобно на ранния растеж на Facebook, когато социалната мрежа беше налична само в няколко колежа за кратко време, създателите на tbh предлагат приложението си само на потребители в няколко щата.
„Предоставихме го на едно училище в Джорджия. 40% от учениците го свалиха в първия ден. На следващия ден то беше в още три училища, а на следващия ден достигна до 300 училища“, разказва съоснователят на приложението Никита Биер пред TechCrunch.
Facebook няма да предостави повече подробности за сделката, но компанията определено иска да заграби следващото голямо нещо още в зародиша му, за да не се превърне в конкурент, като Snapchat.
Неотдавнашно изследване на инвестиционна банка сред 6100 американски тийнейджъри установи, че Snapchat е предпочитаната социална мрежа на младежите, като средната възраст на участниците е 16 години.
Facebook опита да купи Snapchat през 2013 г. за три милиарда долара. Днес Snap - компанията-майка на Snapchat, се оценява на 19 млрд. долара.