Nintendo получи обвинение, че нарушава законите на Европейския съюз, като не връща обратно парите на потребителите при отказана игра, която е била поръчана предварително.

Норвежката потребителска комисия е извършила преглед на 7 платформи за разпространение на видео игри, като тази на Nintendo e посочена като най-големия нарушител, предава TechCrunch.

Институцията хвали едва две от платформите - Origin и Steam, посочвайки, че имат „адекватни системи“ за връщане на парите при поръчани, но след това отказани игри.

Норвежката институция е писала до Nintendo, излагайки проблемите.

В онлайн магазина на Nintendo клиентите биват предупреждавани, че „всички продажби са окончателни“, като потребителската комисия заявява, че игрите, закупени с предварителна поръчка, не може да се считат за изключение от Европейската директива за правата на потребителите, разчитайки на това, че платената стока все още не е в наличност.

Норвегия е част от Европейската икономическа зона, поради което в страната важат търговските правила на ЕС.

Както е известно, потребителите в ЕС могат да върнат обратно поръчана онлайн стока в рамките на 14 дни, като търговците трябва да върнат парите на клиентите.

„Гейминг индустрията използва инициативи, като ексклузивно съдържание в игрите или други подобни бонуси, за да окуражи потребителите да поръчват игри предварително. Въпреки това, предварителните поръчки могат да доведат до плащането на сериозна сума за продукт, който може да се окаже разочарование.

При повечето платформи за видео игри няма възможност за възстановяване на парите след премиерната дата (на предварително закупената игра)“, пише в изявлението на норвежкия регулатор.