Тези дами започнаха бизнес с 60 долара, а вече мислят за IPO
Създаването на компания не е проста работа. Много различни фактори трябва да бъдат взети предвид, като наличието на капитал е един от най-важните.
Понякога обаче съществуват примери, които вдъхновяват, демонстрирайки, че добри идеи могат да виреят и без стартов капитал.
Социалната платформа GirlCrew е идеален пример за горепосоченото. В първата година от основаването на компанията нейните съоснователки изхарчили едва 60 долара. Възможно ли е въобще това?
„Не трябваше да плащаме за офис, тъй като вършехме работа предимно от всекидневната в апартамента ми“, казва Памела Нюнъм, основател и изпълнителен директор на GirlCrew, цитирана от CNBC.
Социалната платформа е основана през 2014 г., като помага на жени да открият нови приятели в районите, в които живеят, като това става чрез групови чатове или организиране на срещи на живо.
Проектът стартира в столицата на Ирландия - Дъблин, а понастоящем платформата има над 100 хил. потребители в над 45 градове по света, включително Ню Йорк, Мелбърн и Торонто,
Запитаната за какво точно са похарчени 60-те долара през първата година, Нюнъм посочва, че парите са отишли главно за създаването на съдържание.
„Имахме нужда от помощ за създаването на забавно съдържание, което да се споделя широко и да приканва хората към уеб сайта на GirlCrew”, казва тя.
По думите й, когато започнали проекта, нямали технически познания или пари, за да изградят собствена платформа, така че предприели друг подход.
„Научихме, че можем да използваме други платформи, за да изградим идеята и да тестваме дали може да бъде бизнес, преди да разработим собствена платформа“, казва тя.
В самото начало дамите решили да не напускат работните си места, преди да са сигурни, че имат работещ план за собствения си бизнес.
„Всички запазихме работните си места и работихме почасово за GirlCrew, пробвайки разнообразни канали за привличане на приходи, разширяване на групите и разрастването в нови градове“, обяснява Нюнъм.
В процеса, започнал от стартиране с капитал в размер на 60 долара, до превръщане на бизнеса им в международна платформа, основателките научили много неща покрай еволюцията на GirlCrew.
Въпреки че разходите за компанията са били едва 60 долара през първата година, ситуацията сега е доста по-различна.
„Много е скъпо да управляваш компания“, казва Нюнъм. „Нямахме никаква идея нито колко опитен трябва да бъде софтуерният инженер, който да наемем, нито какви са разходите при неща, като трудови договори и споразумения за интелектуална собственост“, обяснява дамата.
Паралелно с това, основателките на компанията срещнали и технологични препятствия, като колко е важно писането на код, например.
„Първоначално дадохме на подизпълнител разработката на нашето приложение, което беше голяма грешка. След като загубихме пари по този начин, решихме да се заемем сами с разработката“, казва тя.
„Имаме изключителен технически съветник, който ни напътства за всичко. Трябваше да стартираме от нулата отново, но взехме, че го направихме“, казва Нюнъм. Без техническия съветник те нямало как да знаят какви софтуерни специалисти реално да наемат.
Приложението на GirlCrew става достъпно през 2017 г., като спомага за международното разрастване на компанията.
Какво предстои за социалната платформа?
По думите на Нюнъм, дамите се надяват, че до пет години ще съумеят да реализират първично предлагане на акции, подобно на другите големи технологични компании. „С удоволствие ще предприемем IPO”, добавя тя.