Популярната марка бира Heineken обяви, че ще свали рекламен клип след обвинения в расизъм.

Рекламата се позиционира със слогана "Sometimes lighter is better" или „Понякога по-лекото е по-добро”, което може да се тълкува и по-друг начин като „Понякога по-светлото е по-добро”.

Обвиненията в расизъм се хващат именно за второто тълкувание на слогана, визирайки препратка към тъмния и белия цвят на кожата.

Тези твърдения се подхранват и от самото видео, в което барман плъзга бутилка бира Heineken Light, която преминава през множество хора, някои от тях с тъмен цвят на кожата, за да достигне до ръцете на слаба дама с по-светъл цвят на кожата.

Странно или не, това се видя достатъчно на някои хора, за да нарекат рекламата расистка. Хип-хоп изпълнителят Chance The Rapper нарече видеото „ужасно расистко” чрез публикация в Twitter, като доста потребители се съгласиха с мнението му, предава CNN.

От Heineken реагираха, като свалиха рекламата от телевизията и интернет.

Говорителят на компанията за САЩ Бьорн Траури посочи, че рекламата визира ниската калоричност на продукта Heineken Light.

По думите му, компанията е пропуснала да съобрази някои ефекти от посланието, като ще си вземе бележка и ще използва опита от това в бъдещите си кампании.

Това е поредният случай на обвинения в расизъм след реклама на конкретна стока.

През миналата година Pepsi свалиха реклама с Кендал Дженър, който бе обявен, че злоупотребява с движението Black Lives Matter, за да продава безалкохолни напитки.

През миналия октомври компанията за козметични продукти Dove се извини за публикация във Facebook, която изобразяваше как чернокожа жена сваля дрехата си, само за да се превърне в жена с бял цвят на кожата. Слоганът към публикацията бе „Готови ли сте за Dove Shower?”

В началото на тази година веригата за дрехи H&M бе обвинена в расизъм заради модел дрехи, рекламирани чрез чернокожо дете. Конкретната снимка, която предизвика скандала, бе дете облечено в дреха с надпис „Най-готината маймунка в джунглата”.