Мъск: Tesla излиза на печалба до края на годината
Производителят на електрически автомобили Tesla Inc. ще реализира положителен финансов резултат през третото и четвъртото тримесечие на тази година и няма да се наложи да набира още средства от инвеститорите. Това заяви основателят на компанията Илон Мъск в отговор на публикация на The Economist. Изданието прогнозира, че Tesla ще има нужда от допълнителна инвестиция в размер от 2,5 до 3 милиарда долара, за да финансира масовото производство на Model 3.
Мъск публикува хаплив коментар в своя Twitter акаунт, който гласи следното: "Доскоро The Economist беше скучен, но в същото време задълбочен със специфичното си сухо остроумие. Сега е просто скучен (въздишка). Tesla ще бъде на печалба и ще има положителен паричен поток в третото и четвъртото тримесечие, така че очевидно няма да има нужда от ново финансиране".
Акциите на компанията поскъпнаха с 3% в петък след неговото изказване.
Според Ройтерс обаче силните думи на основателя на Tesla няма да бъдат достатъчни, за да оборят скептиците. Повечето анализатори, цитирани от агенцията, очакват компанията да продължи да генерира отрицателен паричен поток дори и през 2019 година. А само един от 19-те финансисти, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозира положителен финансов резултат за Tesla през третото тримесечие.
Автомобилният производител от Силициевата долина вече на няколко пъти изостава от поставените цели за масовизация на производството. Безпрецедентното ниво на роботизация на поточните линии на компанията е довело до усложнения и закъснения, признава и самият Мъск.
"Свръхавтоматизацията в Tesla се оказа грешка. И ако трябва да съм конкретен, моя лична грешка. Подценихме човешкия фактор", заяви основателят на компанията.
Проблемите на Tesla обаче не се изчерпват с масовия Model 3. През март компанията обяви най-голямото изтегляне на автомобили в историята си поради съмнения за неизправност в управлението на колите. Tesla е изпратила писма до собствениците на Model S, в които ги уведомява за потенциален дефект, който засяга цели 123 хил. автомобила произведени преди април 2016 година.
От началото на годината книжата на компанията поевтиняха с над 5%.