Търсенето на марихуана надхвърля това на сладолед в САЩ
Индустрията на марихуната в САЩ се разраства толкова бързо, че ако правителството я легализира в национален мащаб, тя ще генерира повече продажби от сладоледа. Общото търсене на марихуана в САЩ, в това число и на черния пазар, възлиза на между 45 и 50 млрд. долара, според публикация в Marijuana Business Daily, цитирана от Forbes.
В същото време годишните продажби на сладолед в САЩ достигат едва 5.1 млрд. долара. По същите оценки, общите продажби на марихуаната използвана за развлечение в САЩ също така биха надхвърлили продажбите на билети за кино (11.1 млрд. долара) и на снаксове като Doritos, Cheetos и Funyuns (4.9 млрд. долара.)
Според публикацията, “ако правителството легализира марихуаната в национален мащаб, продажбите може да започнат около това ниво, но вероятно ще нараснат бързо, тъй като канабисът е приеман все повече от обществото, а пазарът се е развил.” При тези темпове няма да мине много време преди продажбите на марихуана да надхвърлят тези на цигари и дори на бира.
При настоящото положение продажбите на марихуана за развлекателни и медицински цели възлизат на 4 - 4.5 млрд. долара през 2016 г. За сравнение стриймването на музика генерира 2.5 млрд. долара годишно. “Бизнесът с марихуаната за развлекателни цели все още отчита огромен ръст в щатите, в които вече е легализирана,” казва редакторът Крис Уолш. “Търсенето на марихуана е толкова голямо в тази страна,” добавя той. Уолш смятал, че търсенето може да намалее и че тази тенденция ще отслабне, но това не се случва. Точно обратното, търсенето продължава да расте.
Други данни показват колко много се е разраснала индустрията по отношение на заетостта. Според публикацията в сектора в момента работят между 165 000 и 230 000 души. “В момента в индустрията на марихуаната има повече служители, отколкото хлебари и масажисти в САЩ”.
Тази заетост в сектора има и благоприятен икономически ефект. В публикацията се казва, че тези служители харчат парите си за жилища, храна, пътувания и развлечения, което помага на други местни бизнеси. Създаването на тези бизнеси, свързани с канабиса, е предизвикало имотен бум на места, които преди това са били предимно ненаселени. Туризмът също носи приходи на тези щати.
Според публикацията, всеки долар, който потребителите харчат в пунктовете за легална марихуна, създава икономически ползи за 3 долара в градовете, щатите и в национален мащаб. Държавата и местните общини също така запушват бюджетни дупки с данъчните приходи от марихуана.
Единственият проблем с всичко това е, че избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ хвърли сянка върху индустрията. Много компании продължават да развиват бизнеса си както обикновено, но според Уолш това е най-голямото им притеснение. Засиленото правоприлагане от страна на Министерството на правосъдието би оказало значително въздействие върху продажбите в бъдеще.