На Острова:За първи път картовите плащания изпревариха тези в кеш
Британските потребители са реализирали 13.2 млрд. броя плащания чрез дебитни карти през миналата година.
Така за първи път в историята на страната плащанията чрез дебитни карти изпреварват тези с пари в брой.
За сравнение, плащанията в кеш на Острова през 2017 г. възлизат на 13.1 млрд. броя, съобщават от търговската асоциация U.K. Finance, цитирана от CNBC.
Онлайн пазаруването, смартфоните и безконтактните технологии за плащане имат основна роля в промяната на тенденцията и превръщането на дебитните карти в официално най-предпочитания метод за разплащане във Великобритания.
Броят на безконтактните плащания - както при дебитните, така и при кредитните карти, скача с 97% през миналата година, достигайки общо 5.6 млрд. броя.
63% от потребителите на Острова използват безконтактната технология, която позволява плащане чрез доближаване на пластиката до специален четец, прикачен към POS (Point of sale) терминала при търговците.
Към края на миналата година около 119 млн. безконтактни карти са в обращение във Великобритания, като 78% от дебитните карти разполагат с безконтактна функционалност. При кредитните пластики делът достига 62%.
За сравнение, плащанията с пари в брой намаляват с 15% през миналата година, като въпреки това остават втория най-популярен начин за разплащане след дебитните карти.
През идното десетилетие се очаква плащанията с дебитни карти да нарастнат с близо 50%, достигайки 19.7 млрд. броя през 2027 го. Прогнозите сочат, че безконтактните карти ще оформят 36% от плащанията през 2027 г.
„Опциите за плащане във Великобритания позволяват на хората да избират да се разплащат по начин, който най-много ги устройва”, казва Стефан Джоунс, изпълнителен директор на U.K. Finance.
„Но сме далеч от това да станем общество без пари в брой и въпреки че Великобритания се трансформира в икономика, където кешът все повече губи своята важност спрямо преди, той ще си остане платежен метод, който ще продължи да бъде ценен и предпочитан от мнозина”, добавя той.