Какво качество споделят топ служителите според милиардера Кюбан?
Милиардерът Марк Кюбан знае как да държи себе си постоянно зает с работа.
Той е собственик на баскетболния отбор от NBA Далас Маверикс и се изявява се като сериен предприемач и дългогодишен инвеститор.
С толкова много дини под мишница, изобщо не е странно, че Кюбан цени най-много тези служители, които умеят да снемат напрежението от плещите на ръководителя си.
„Хората, които работят за мен дълго време са не само умни, не само отдадени и готови да учат, но и разбират, че най-добрата стойност, която могат да предложат на шефа си, е свързана с това да редуцират стреса”, казва Марк Кюбан пред CNBC.
Думите на милиардера не са голословни. Проучвания сочат, че стресът има сериозно отношение към продуктивността и представянето на работното място, като той коства на американския бизнес до 300 млрд. долара на година.
Стресираните служители също така по-често допускат грешки, идват на работа със закъснение и пропускат крайни срокове. Освен това могат да разпространят среса сред останалите си колеги.
Когато имаме всичко това предвид, става ясно защо Кюбан търси служители, които могат да редуцират стреса, правейки живота му по-лесен.
„Всеки, който може да намали стреса ми, се превръща в безценен за мен. Никога не искам да се разделям с такива хора”, казва той.
Това обаче е нож с две остриета.
По думите му, служителите, които се мислят за безценни, обикновено създават най-много стрес и драма, правейки нещата по-трудни.
За да спечелите доверието на шефа си, доказвайки, че сте ценен служител, Кюбан препоръчва да следвате три основни принципа: винаги комуникирайте, това което правите, интересувайте се защо го правите и кога ще бъде завършено.
Един от най-успешните британски предприемачи Джеймс Каан споделя собствената си визия как най-успешно да впечатлите шефа си.
Подобно на Кюбан, той твърди, че човек трябва да желае да се издигне над трудовата си характеристика и да покаже някаква самоинициатива.
„Няма нищо по-лошо за мениджърите от това да държат хората за ръчичка и да вършат всичко вместо тях”, казва Каан, основател на компанията Hamilton Bradshaw.
Освен това добрият служител трябва да има собствено мнение и да предлага решения, когато се налага, добавя той.
Той беше отхвърлен 347 пъти, но накрая успяЕдна поучителна история
Марк Кубан открил важността от ниски нива на стреса още в началото на кариерата си. Той признава, че преди често е крещял, което е създавало стресираща среда и негативно е повлиявало на бизнеса му.
„Когато увеличавате стреса, продуктивността, рентабилността и конкурентноспособността на хората около вас се понижава”, казва милиардерът.
Следвайки своята философия, Кюбан има един съвет за служителите: „Ако намалявате стреса, ще се справяте добре. Ако създавате драми, то няма да се справяте толкова добре.”