Той стана най-печелившият актьор с помощта на социалните мрежи
През последните 10 години един бивш кечист се превърна в една от най-големите филмови звезди. 46-годишният Дуейн „Скалата“ Джонсън се радва на завидна популярност, като харизматичната му усмивка провокира зрителите по целия свят. Това го превръща в безепелационният номер едно сред знаменитостите по размер на приходите през миналата година. Скалата е спечелил цели 124 млн. долара през 2017 година, което е рекорд в индекса на Forbes Celebrity 100 откакто той е съзаден преди 20 години, пише финансовото издание. Актьорът е увеличил печалбата си двойно спрямо предходната 2016 година, когато заработи „едва“ 65 млн. долара.
„Цел номер едно е да създавам разни неща за света“, казва Джонсън, който освен в пълнометражни филми, се снима и в сериала на HBO “Ballers”.
Скалата определено знае как да се грижи за имиджа си, като присъствието му в социалните мрежи е забележително. В Instagram той има над 108 млн. последователи, където често публикува мотивационни клипове обикновено от неговия мобилен фитнес център. В Twitter Джонсън се радва на 13 млн. последователи, а в Facebook те наброяват 58 млн. души.
Скалата е истински пионер, когато става дума за маркетинг в социалните мрежи. Според добре запознати източници на Forbes, при преговорите за даден филм, Дуейн Джонсън винаги настоява както за хонорар (около 20 млн. долара на филм + част от приходите от продукцията), така и за отделно заплащане за рекламиране на заглавието в социалните мрежи, като за последното цената възлиза на седемцифрено число.
Така, вместо филмовите компании да плащат за телевизионни реклами или билбоди, те могат да заложат на социалните мрежи с активното участие на голямата си звезда.
10 актьори, уволнени от собствените им филмиОт Мел Гибсън до Силвестър Сталоун
„За мен социалните мрежи станаха най-важният елемент от маркетинга за един филм“, казва той. „Постигнал съм позиция в социалните мрежи с аудитория навсякъде по света, което означава, че това, което споделям с тях, има стойност“, казва звездата.
Въпреки всичко, Джонсън все още играе по класическите правила и редовно ходи по телевизонни интервюта, прес турове и други промоционални събития, както се очаква от него.
Но заради това, че според него социалните мрежи са нещо различно, изискващо отделно заплащане, Скалата е на път да предизвика прецедент в Холивуд.
Изглежда обаче, че филмовите студия приемат тези условия, поне когато става дума за Дуейн Джонсън. Разходите за промотиране на нов филмн понякога надхвърлят 150 млн. долара, като това не гарантира, че ленатата ще е успешна. Така изборът на голяма звезда, която върви със своята аудитория, излиза по-евтин вариант за промотиране на нов филм.
„Силата на звездата, която има значение в наши дни е силата му в социалните мрежи“, казва Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в ComScore. Засега Скалата е единственият, който иска допълнително заплащане за социални мрежи. Партньорът му в ленатата Central Intelligence, комикът Кевин Харт, прибра 2 млн. долара от Sony преди години за да публикува в Twitter информация за собствените си и други филми. Но ако трябва да го сравняваме с парите, които искарва Скалата, то споразумението на Харт е по-скоро капка в морето.
В действителност филмовите студия вече следят до каква степен даден актьор е известен в социалните мрежи, когато правят кастинг.
Джонсън винаги е бил популярен в интернет. Той е потомствен кечист, тръгнал по стъпките на своите дядо и баща. Псевдонимът му Скалата (The Rock) идва от сценичното име на баща му - Роки Джонсън - и, разбира се, от внушителната му физика.
През 2000 година след едно интервю във вечерно шоу Скалата бива забелязан от ръководството на Universal, който му дават роля в екшън филма от 2001 година "Мумията се завръща".
Впечатлени от изявата му, студиото превръща епизодичната му роля в цял пълнометражен филм "Кралят скорпион", където Джонсън играе главната роля. Тази лента има голям успех, тъй като с бюджет от 60 млн. долара успява да изкара над 165 млн. долара приходи.
След това Скалата започва да се появява във все повече семейни и комедийни филми, които по правило му придават доста по-човешки и привлекателен образ.
„Опитът ми като кечист ми позволява да имам истинска връзка с аудиторията“, обяснява той. „Публиката трябва да е на първо място. Какво иска аудиторията и какъв е най-добрият сценарии, който можем да създадем, за да ги пратим у дома щастливи?“, пита звездата.
Подобна филосовия едва ли ще донесе Оскар на Джонсън, но за сметка на това носи милиони долари от продадени билети.
Според анализатори, Скалата се радва на най-висока популярност и в четирите наблюдавани групи – мъже, жени, под 25 и над 25 години.
За филмовите студия Скалата е нещо като панацея, тъй като приходите от билети в Северна Америка намаляха с 2% през 2017 година до 11.1 млрд. долара.
От друга страна ролите на Джонсън често не изискват превод, тъй като той говори на международния език на зрелището, което го прави добър продукт по света. Така над 64% от печалбата му, идваща от дял върху приходите от филма, се дължат на международния пазар.
Благодарение на това, че Джонсън съчетава самоански и афроамерикански гени, външният му вид е такъв, че сякаш може да мине за местен герой на повечето места по света.
С апетита идва яденето и Скалата знае това. Преди 5 години, заедно с бившата си жена Дани Гарсия, той стартира Seven Bucks Productions – компанията, която цели превръщането на Джонсън от актьор в пълнокръвен бизнес.
Така, когато той трябва да се появи във филм, екипът на Seven Bucks проверява и помага във всеки елемент – от сценарий до стратегия за промотиране. Компанията управялва собствен канал в YouTube, като освен това създава мобилно съдържание за профилите на Джонсън в социалните мрежи.
Всичко това донесе на Скалата патрньорства с Apple, Ford и Under Armor, като актьорът дори има своя собствена линия слушалки.
Естесвеното развитие на бизнеса на Дуейн Джонсън в бъдеще ще включва все повече проекти, в които няма да е задължително той да е в центъра на събитията. „Това е нашата следваща стъпка“, казва Дани Гарсия. „Нека да поемем управлението, да развием притежанията, гледайки в перспектива, в която да ги препродадем“, казва тя.
В скоро време Seven Bucks ще започне да работи по приключенски филм с участието на кечиста Джон Сина.
Името на компанията Seven Bucks е вътрешна шега относно ранния период в кариерата на Джонсън, когато бил отразян от Канадската футболна лига и останал разорен през 1995 година.
„Имах пет, един и малко дребни“, спомня си той, добавяйки като оптимист „закръглих ги го седем“.
Понастоящем нетното му богатство възлиза на 165 млн. долара.