Продадени от GM марки се завърнаха на печелившия път

Преди време марките Opel и Vauxhall носеха само загуби за General Motors.
Но година, след като щатският концерн продаде марките, изведнъж те започнаха да изкарват милиони за новия си френски собственик.
Германската марка Opel и британският й събрат Vauxhall постигат оперативна печалба в размер на 502 млн. евро за първите 6 месеца на тази година, съобщават от PSA Group, цитирани от CNN.
Това е забележителен обрат за брандовете, които бяха продадени от GM за сумата от 2.2 млрд. евро през август 2017 г., след дълги години на загуби.
Акциите на PSA, която притежава и марките Peugeot и Citroën, поскъпнаха с 14% на борсата в Париж, след като компанията обяви резултатите си за полугодието.
Филип Хъчис, анализатор в Jeffries, коментира, че промяната се дължи на по-добър мениджмънт, съкращаване на разходите и фокусиране върху продажби на по-рентабилни модели.
PSA е продала близо 572 000 броя Opel и Vauxhall през първата половина на 2018 г. За сравнение, през същия период на миналата година GM отчете 609 000 броя продадени коли от марките.
Въпреки по-високите продажби в полза на GM, те са главно на не особено ренталбилни модели, казва Хъчис.
PSA посочва, че са успели да намалят фиксираните разходи с 30%.
По думите на анализатора, разходите са съкратени благодарение на договарянето на по-добри условия с доставчиците, както и в резултат на употребата на повече части собствено производство на PSA.
Френската компания е намалила и харчовете за маркетинг, като освен това предлага на работниците специални пакети, ако сами пожелаят да напуснат работата си.
Изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес също заслужава поздравления за положителния обрат, посочва Хъчис.
От друга страна, GM бяха „неглежирали“ Opel и „се провалиха да разберат какво се случва в Европа“, казва анализаторът.
PSA планира да проникне чрез Opel на 20 нови пазара през следващите 5 години. Южна Африка, Тунис и Египет са сред набелязаните дестинации, казва Карин Дойе, говорител на френската компания.
„Това е само началото“, казва тя.
GM притежаваше бранда Opel близо век, преди да го продаде на PSA.
Щатският концерн не е отчитал годишна печалба от европейските си операции вече 19 години.
)



&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)