Amazon обмисля навлизане и в застраховането
Трима изпълнителни директори от застрахователния сектор споделиха пред Reuters, че са провели разговори с представители на Amazon относно възможността за пускането на специализиран сайт.
Един от източниците споделя, че компанията е провела множество срещи с представители от сектора, докато другият е на мнение, че за момента няма окончателно решение за пускането на нов продукт на пазара.
„Amazon заема все по-голяма част от дома ни, независимо дали става въпрос за продукти, доставяни до жилището ни, наблюдение или пък интернет и умни устройства. Ето защо можем да предположим, че застраховките на дома, както и на колата ще са следващата стъпка на компанията в бъдеще“, споделя анализаторът на Morningstar Ар Дже Хотови.
Най-популярните маркетплейс сайтове във Великобритания сравняват цените на застраховките за дома и колата ни.
Евентулният старт на подобен сайт би дал възможност на Amazon за реализирането на нови крос продажби, или иначе казано - на свързани продути.
Проучване на GlobalData наскоро посочи, че 18% от клиентите заявяват, че биха закупили застраховка за дома или колата си от Amazon, което е възможност за сериозен пазарен дял, но също и за допълнителни продажби.
Двата най-популярни сайта във Великобритания са comparethemarket.com и GoCompare.com, които сравняват офертите на различни застрахователи.
Един от източниците на Reuters споделя, че сайт на база сравнението на цените на отделните компании е по-близък до стратегията на Amazon, отколкото обвързването им само с един застраховател.
Припомняме, че през 2016 г. Google стартира подобен сайт във Великобритания и САЩ, но след около година преустанови дейността му поради нисък трафик.
В САЩ Amazon наскоро се обедини с Berkshire Hathaway и JP Morgan в целта си да намалят разходите за здравеопазване, а също така предлага и кредити за малки бизнеси.