Lyft ще вози с отстъпка на изборите в САЩ през ноември
Американската компания Lyft, която предлага услуги за споделено пътуване, навлиза и в социалната сфера. На междинните избори в САЩ, които ще се състоят на 6 ноември тази година, компанията ще вози избирателите до урните с 50% намаление, съобщава електронното издание Moneyish.
Хората в неравностойно положение и социално слабите пък ще бъдат превозвани напълно безплатно от водачите на Lyft.
Компанията ще си партнира с няколко неправителствени организации в деня на вота, сред които са групата за насърчаване на политическата активност сред испаноговорящите Voto Latino, Американската федерация на слепите и местните клонове на афроамериканската асоциация Urban League.
"Става въпрос за това, че искаме да използваме нашето влияние и нашата платформа, за да гарантираме достъпа на хората до изборния процес", заявява пред Moneyish директорът по социалната политика на Lyft Майк Масерман.
По данни на Центъра за информация и изследвания в областта на гражданската ангажираност, много хора не упражняват правото си на глас заради невъзможност да стигнат до урните.
35% от младите хора без висше образование в Съединените щати споделят в анкета, че именно заради липсата на транспорт не са гласували на президентските избори през 2016 година. В особено голяма степен това важи за афроамериканските граждани, както и за испаноговорящите.
В допълнение към това, Lyft има подписани партньорства и с организациите, които се занимават с регистрацията в избирателните списъци. Тя е насрочена за 25 септември тази година.
Заедно с неправителствената организация When We All Vote, мобилното приложение на Lyft ще напомня на своите клиенти кога наближава крайният срок за регистрация, а водачите на компанията ще предлагат различни информационни материали и брошури в автомобилите си.
Това не е първият случай, в който Lyft обръща поглед към социалните дейности и гражданските права, припомня Moneyish. През май компанията обяви, че ще инвестира милиард и половина долара в програмата си Relief Rides, чиято първоначална идея беше да помага за транспортирането на хора в случаи на кризи и природни бедствия.
Сега се очаква програмата да бъде разширена и да осигурява транспорт за хора с ниски доходи, които искат да отидат на лекар или на интервю за работа, както и за ветераните, завръщащи се от военни действия.
На изборите през 2016 г. компанията отново предложи отстъпки от 45% за превоз до урните, но само в отделни градове на страната.
Конкурентите от Uber също мислят в тази посока. Компанията си партнира с Google и по време на президентските избори изпращаше на клиентите си напомняния за изборния ден и им помагаше да открият изборната си секция.
Приложението за автомобили под наем Zipcar пък насочи вниманието си към хората, които гласуват след работно време, и им предложи безплатен наем на автомобил за времето от 18:00 до 22:00 часа вечерта.