Човекът, който замени уискито с канабис
Виктор Херез, бившият главен стратег на базираната в Шотландия дистилерия William Grant & Sons, твърди че има видение за бъдещето. И в него навсякъде е изписана думата "марихуана", пише Bloomberg.
По тази причина той напуска своя пост в компанията, която е третият най-голям производител на шотландско уиски в света, за да се отдаде на други бизнес начинания, свързани със зеленото растение. И по-конкретно на неговата интеграция в алкохолния бизнес.
"Ще наблюдаваме конвергенция между алкохола и канабиса, а сега е точният момент да се влезе в този бизнес, преди да са се повишили регулаторните изисквания", казва Херез. Преди да се присъедини към екипа на William Grant & Sons той е ръководил корпоративната стратегия на Pernod Ricard SA, производителят на водка Absolut.
Херез обаче не е единственият, който е прозрял развитието на този процес. През август тази година собственикът на популярната марка бира Corona - Constellation Brands, обяви, че планира инвестиция от 4 млрд. долара в най-големия производител на канабис в Канада - Canopy Growth.
От Heineken пък споделиха, че възнамеряват да пуснат на пазара безалкохона бира със съдържание на марихуана.
Бившият маркетинг директор на Anheuser-Busch InBev още миналата година заяви, че инвестира в компании, занимаващи се с отглеждане и продажба на канабис. Според него "джойнтът" ще разтърси алкохолната индустрия по същия начин, по който го направиха гаражните "крафт" бири преди няколко години.
Засега обаче широката употреба на марихуаната е ограничена от все още строгите регулации и липсата на масови наблюдения и статистика за влиянието й върху човешкото здраве. Според Виктор Херез "интегрирането" й в питиетата е един от най-подходящите и най-безопасни подходи.
Междувременно акциите на компаниите за марихуана се радват на истински инвестиционен бум отвъд Океана. Анализатори от BDS Analytics изчисляват, че глобалното потребление на канабис ще достигне 32 млрд. долара до 2022 година. В момента то е под 10 милиарда.