Стартъп компанията за онлайн разплащания Stripe набра финансиране в размер на 245 млн. долара, с които ще може да разшири услугите си до нови пазари, където да привлече повече потребители, информира Reuters.

Новият кръг на финансиране оценява базираната в Сан Франциско компания на 20.25 млрд. долара, което е доста над оценката от 9.2 млрд. долара, постигната през 2016 г.

Stripe ще използва средствата, за да продължи със своя растеж приоритетно на пазарите в Югоизточна Азия и Индия, като се възползва от нарастващия обем на онлайн търговията в региона.

Повече от 500 млн. души в този регион се очаква да се възползват от онлайн покупки в следващите 3 г., прогнозират от компанията, като с това се надяват да наложат собствените си продукти, улесняващи разплащанията.

Днес компанията оперира в 25 държави, като печели процент от всяка трансакция. Stripe вече предлага както дебитни и кредитни карти, така и софтуер за онлайн продажби, който се предлага с месечни такси към компаниите, осигуряващи подобни услуги.

Милиардерът Чейс Колмън и неговият хеджфонд Global Management, както и други две дружества, специализирани в дяловите инвестиции - DST Global и Sequoia, участваха във финансирането на компанията.

Най-новите клиенти на Stripe са Google, компаниите за споделени услуги Didi и Uber, както и стрийминг услугата Spotify.

Основателите на компанията Джон Колисън и брат му Патрик днес са едни от най-младите милиардери в света, тъй като са едва на 28 и 30 г.