Във вторник ви информирахме, че компаниите от групата FAANG, съставена от Facebook, Amazon, Apple, Netflix и компанията майка на Google – Alphabet, вече се търгуват в мечи пазар, или иначе казано - поевтинели са с по над 20%.

Вчера част от тях отчетоха минимални повишения, като Facebook добави 1.8%, до 134.82 долара.

Въпреки волатилността си в последните седмици, инвестицията в книжата на социалната мрежа е един сигурен залог, пише CNBC. Вложение от 1000 долара по време на първичното публично предлагане на компанията през май 2012 г. днес би се равнявало на 4600 долара.

Всъщност, в последната година акциите дори достигнаха и рекордна стойност от 218.62 долара, но оттогава насетне бележат постоянен спад.

От началото на годината по позицията се отчита понижение от над 25%. Във вторник акциите затвориха на най-ниското ниво от февруари 2017 г. насам, като по този начин е на път да завърши трети пореден месец на червено, или иначе казано - на по-ниски нива от предходния месец.

Facebook пуска функция за премахване на съобщения от чатаПотребителите ще разполагат с 10 минути, за да изтрият съобщение, което са изпратили погрешка или за което вече съжаляват, че са изпратили


Това е най-дългата губеща серия за книжата на Facebook от 2013 г. насам и първата пълна година, в която те по всяка вероятност ще завършат на минус.

Серията от загуби за компанията се дължи най-вече на критиките, отправени към главния изпълнителен директор Марк Закърбърг. Дори част от акционерите пожелаха той да напусне поста си, както и главният оперативен директор на социалната мрежа Шерил Сандбърг.

Проблемите за Facebook, които се дължат и на предполагаемата намеса на Русия в щатските избори през 2016 г., както и на скандала с Cambridge Analytica, държат част от инвеститорите далеч от книжата на компанията.

„Пазарът в момента наказва компаниите, отчитащи спад на своя растеж, и именно това се вижда и при Facebook”, заяви Марк Тепър, главен изпълнителен директор на Strategic Wealth Partners.

Не мисля, че ще видим светлина в тунела в скоро време. Те направиха няколко много агресивни инвестиционни сделки, с което да подобрят прозрачността на рекламите си, а също така се оттърваха от фалшивите профили и емилинираха фалшивите новини.

В краткосрочен план обаче това ще се отрази на печалбата на компанията, допълва още Тепър.