Компанията за споделено пътуване Uber бе глобена с общо 1.17 млн. долара от британските и холандски власти по повод случая с изтичане на личните данни на десетки милиони потребители през 2016 г., предава CNBC.

Британският регулатор наложи глоба в размер на 491.2 хил. долара, определяйки, че компанията „се е провалила да защити личната инфромация на потребителите по време на кибератака“ от октомври и ноември 2016 г.

Холандският регулатор пък налага глоба в размер на 679.2 хил. долара за същия инцидент.

През 2016 г. хакери получиха достъп до информация, включваща лични имена, имейли и телефонни номера на 2.7 млн. потребители във Великобритания и 174 хил. потребители в Холандия, съобщават властите.

Скандалът с откраднатите лични данни може би е най-големият в историята на Uber. Компанията си навлече гнева на потребителите, след като се оказа, че е крила за инцидента, който засегна 57 млн. души по света, в продължение на повече от година.

Вместо да се обърне веднага към властите, Uber са платили на хакери 100 хил. долара, за да изтрият изтеглените данни и да не говорят за пробива.

„Това е не само сериозен провал по отношение на сигурността на данните, но и пълно незачитане на клиенти и шофьори, чиито лични данни са били откраднати“, казва Стив Екърсли, директор Разследвания към британската Комисия по информацията.

„Към онзи момент не са предприети никакви стъпки за информиране на засегнатите от пробива или предлагане на подкрепа. Така те са оставени в уязвима ситуация“, добавя той.

Глобата е наложена, тъй като действията на Uber противоречат на закона за защита на данните от 1998 г., като компанията е изложила на риск от измами своите потребители и служители.

Холандският регулатор посочва, че е наложил глобата поради същата причина – компанията не е докладвала за пробива в законновия срок, а именно до 72 часа.

Тъй като хакерската атака е станала през 2016 г., казусът не попада в обсега на новоприетия Общ регламент за защита на личните данни (GDPR), чиито текстове влязоха в сила през май тази година.

Uber сътвори грандиозен скандал, засягащ 57 млн. души по светаНовият шеф на компанията Дара Косровшахи продължава да се сблъсква с наследени проблеми


Новите правила предвиждат доста по-солени глоби за компании като Uber - до 4% от глобалния оборот, или 20 млн. евро, в зависимост от това коя сума е по-висока.

През септември от Uber се съгласиха да платят 148 млн. долара, за да уредят искове, свързани с пробива от 2016 г. в САЩ.

В изялвение говорител на Uber посочва, че компанията „с удоволствие затваря тази глава от инцидента от 2016 г“.

„Направили сме редица технически подобрения на сигурността на нашите системи, както веднага след инцидента, така и в годините до сега. Направили сме и значителни промени в лидерството, за да се осигури по-добра прозрачност за регулатори и потребители“, посочват от компанията.