Стартъп, превръщащ колоездачи в геймъри, набра 120 млн. долара
Приложението Zwift, което позволява на истински велосипедисти да се съревновават помежду си във виртуалното пространство, набра 120 млн. долара, които ще използва за навлизане в електронния спорт.
Това е вторият инвестиционен рунд, който реализира компанията, като този път водещи във финансирането са компанията за рискови инвестиции Highland Europe, чието портфолио включва Huel, WeTransfer и eGym, предава CNBC.
Основана през 2014 г. от Ерик Мин, съвместно с Йон Майфийлд, Скот Багър и Аларик Мирин, компанията може да се похвали с 1 млн. регистрирани потребители и набрани инвестиции от общо 166 млн. долара.
„Стартирах кариерата си на Wall Street”, казва Мин. Така, след като се издигнал до вицепрезидент в J.P. Morgan, той решил да създаде собствена търговска платформа на име Sakonnet Technology. Малко по-късно дошло и създаването на Zwift.
“Идеята е микс от това, което правя в професията си и моята страст, която е колоезденето”, споделя Мин.
Карането на колело е доминантната фитнес тренировка в платформата на Zwift, става ясно от думите му.
За да използват Zwift, потребителите трябва да разполагат със статичен велосипед или бягаща пътечка, като с помощта на сензори се измерва колко бързо кара или тича потребителят.
Освен че компанията планира навлизане в електронния спорт – индустрия, която ще достигне приходи от 905 млн. долара през тази година, по данни на NewZoo, Zwift подписа сделки с британската и австралийската федерация по колоездене за предоставяне на технологията за целите на национални първенства.
По думите на Мин, няма представител на индустрията с колелета, с които Zwift да няма партньорство или да са водени разговори.
Предприемачът има амбиция да създаде истински състезания по колоездене, като за целта е основал KISS Super League, в която вече има няколко реални отбора по колоездене.
„Мисля, че имахме възможноста да вкараме истински атлети в дигитална платформа, като никой не е правил това преди. Изграждането на това в истински спорт е нещото, което искаме да направим”, казва Мин, добавяйки, че изобщо не е невзъможно някой ден неговата платформа да се използва на Олимпийски игри.
Базовият пакет на Zwift струва около 380 долара, като в бъдеще компанията иска да превърне продукта в най-достъпния спорт.
Компанията отказва да посочи до каква оценка е довела последната процедура по набиране на инвестиции.
„Мисля, че възможността е огромна. Смятам, че инвеститорите споделят тази гледна точка”, казва Мин.
Преди този рунд в Zwift са инвестирани 7 млн. долара, набрани от приятели и семейство, 10 млн. долара от бизнес ангели и 27 млн. долара от първата голяма процедура по набиране на частни инвестиции.