Въпреки повишенията от последните два дни на Уолстрийт, празниците, които се характеризират със силни дни на пазаруване, се оказаха разочароващи за инвеститорите в Amazon.

През септември пазарната капитализация на компанията достигна 1 трилион долара, но оттогава насетне тя се е понижила с 27%, което е най-лошото представяне на книжата от последното тримесечие на 2008 г.

Другите технологични компании също отчитат силни понижения, като в най-голяма степен това важи за Apple, чиито книжа загубиха 30%. Акциите на Facebook и Microsoft пък отчетоха спад от респективно 18 и 12 на сто.

Но нека се върнем на Amazon. Компанията изпитва известни затруднения в последните месеци, като бизнеса с облачни услуги отчете по-слаб ръст в последното тримесечие, отколкото бяха очакванията на анализаторите. Освен това прогнозата за настоящото тримесечие също е разочароваща за инвеститорите.

Спадът от 27% в последното тримесечие е налице, въпреки че в сряда книжата добавиха 9%, а вчера отчетоха минимален спад от 0.63%.

Помните ли, че Amazon загуби 90% от стойността си в миналото?Още едно доказателство за ползата от дългосрочното инвестиране


Друга от причините, поради които Amazon бележи спад в последните месеци, са новините от Великобритания. Анализаторите от Baird миналата седмица предупреха клиентите си, че Европа може да окаже негативен ефект върху книжата, тъй като британските вериги за продажби на дребно отчитат по-слаби продажби, а доклад на Visa посочва за намаление в потреблението в страната поради „несигурността около Брекзит“.

Последният път, в който Amazon преживя подобен срив, бе по време на рецесията от 2008 г., когато компанията губи 30% от стойността си. Единствените тримесечия с по-големи понижения са от дот-ком бума, като през 2000 и 2001 г. компанията отчете спад от 33% или повече процента в четири от тримесечията.

Дори и с последните спадове, акциите на Amazon бележат ръст от 245 пъти спрямо 2001 г. и се повишават 29 пъти само от края на 2008 г. до днес.