В корпоративния свят преговорите понякога са въпрос на живот и смърт.

За Клаудин Колинс, управляващ директор на най-голямата британска агенция за медийно планиране, това не е нищо ново.

Благодарение на работата си в индустрията в продължение на две десетилетия, Колинс е позната с качествата си да води преговори, пише CNBC.

MediaCom UK, където Колинс работи, има клиенти сред най-различни медийни платформи. Едно от задълженията на Колинс е да помага при преговорите между клиенти и собственици на медии.

По думите на дамата, това е сфера, доминирана от мъже, понякога предлагаща високо ниво на агресия, като тя е била свидетел на разговори на висок тон между купувачи и продавачи.

Вместо да следва стериотипите, Колинс решава да работи чрез алтернативни подходи, залагайки на по-спокойните и учтиви разговори. Това, в крайна сметка, донесло резултати в кариерата ѝ.

Въпреки своята експертиза, Колинс признаава, че невинаги е успявала да постигне каквото иска в процеса на преговори. Тогава дамата вади своя скрит коз – смяна на обстановката.

Така например, веднъж посрещнала клиент в офиса с информацията, че отвън чака кола, която ще ги откара за чаша чай в луксония хотел Ritz. Въпреки учудването на клиента, сделката била сключена за 30 минути.

„Смятам, че става дума за това да извадите себе си от вашата стандартна заобикаля среда”, казва Колинс, добавяйки, че клиентът определено бил изненадан от промяната в обстановката.

Това е техника, която тя прилага няколко пъти, след като видяла, че работи първия път.

Четири грешки, които да избегнете, когато преговаряте за заплатаНовата работа често върви с една особена част - преговорите за заплата


Тази схема дава резултати не само когато става дума за преговори. Според автора Чарли Морли, промяната на обстановката води и до по-висока креативност и ефективност.

„Хората често мислят, че най-доброто място за работа е някъде на тихо и подредено. Аз смятам обраното.”, казва Морли, добавяйки, че именно поради това хората се чувстват толкова вдъхновени, когато са на почивка, тъй като мислите им са доста по-ангажирани с това, което се случва около тях.