Германските производители на автомобили Daimler и BMW обявиха съвместно предприятие, което ще с занимава със споделено пътуване, паркинг и зареждане на електрически автомобили.

Целта на новото дружество е да конкурира услугите, предоставяни от компаниите за споделено пътуване, като Uber, предава Reuters.

Производителите на луксозни автомобили ще инвестират над 1 млрд. евро в общата си инициатива.

Така двете компании ще се опитат да навлязат в нова за тях сфера, съставна част от споделената икономика.

Според консултантската компания PwC, производителите са изправени пред маргинализация в резултат на пълните с налични парични средства технологични стартъпи, освен ако не развият услуги, базирани на настоящите им операции.

Иницивативата се случва на фона на трескаво разширяване на компаниите за споделено пътуване. Китайската Didi Chuxing се стреми да разшири бизнеса си в Латинска Америка, докато Uber засилва доминацията си на щатския пазар.

„Бъдещи кооперации с други доставчици, включителни дялове в стартъпи и установени играчи, също са възможна опция“, казва изпълнителният директор на Daimler Дийтер Зече.

Брандът на Daimler за споделено пътуване Car2Go ще бъде слят с компаниите на BMW - DriveNow, ParkNow и ChargeNow, като двата концерна ще притежават по 50% в съвместното предприятие.

Общата компания ще има 5 бизнес ниши – управление на маршрута чрез смартфон и услуга за резервации, зареждане на електрически коли, такси, паркинг услуги и услуга за споделено пътуване.

„Тези пет услуги ще се слят дори още повече, за да формират единно портфолио от мобилна услуга на база електрически и автономни превозни средства, които паркират и се зареждат автономно“, казва изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер.

BMW и Daimler разработват автономни коли, които биха им позволили да използват собствената си продукция за новия си бизнес.