Fortnite все още е кралят на света, след като този месец обяви, че рекорден брой играчи едновременно играят на играта, но поне един друг индикатор се движи в обратната посока.

Според Superdata, след отчетените през декември рекордни приходи, постъпленията на Fortnite падат рязко с 48% през януари. Ако някои се чуди, конкурентната Apex Legends излезе в началото на февруари, така че това няма нищо общо със спада в приходите на Fortnite.

Не е е съвсем ясно на какво се дължи това понижение. Декември е по-специален месец, но за Fortnite е по-трудно в сравнение с повечето игри да се възползват от празничното пазаруване тогава, защото тази игра реално не може да се купува в кутия за подарък, както останалите.

В интерес на истината Fortnite предложи подаръци и различни пакети по време на празниците, но почти всичко това е дигитално и не е толкова податливо на експлозивни продажби в празничния сезон.

Новият батъл пас за Сезон 7 на Fortnite се продаваше през декември, а не през януари, така че това може би донякъде обяснява нещата.

През февруари обаче положението може да е различно, тъй като Fortnite постави рекорди както за концерта Маршмело (10 милиона), така и за брой на играчите, които едновременно играят (7 милиона), което е индикатор, че почитателите не намаляват (вторият рекорд дори бе поставен след излизането на Apex).

Вероятно миналия месец обаче е накарал създателите на играта да предприемат необичайната стъпка да предоставят батъл пас за Сезон 8 безплатно, ако играчите се справят с няколко лесни предизвикателства в играта.

Едва ли обаче има поводи за притеснение за създателите на Fortnite. Играта е толкова популярна, че приходите за 2019 г. може да са с две трети по-малко от 2018 г. и въпреки това ще възлизат на 1 млрд. долара, пише Forbes. Има още доста време преди да започне да се говори сериозно за “залеза на Fortnite” предвид факта колко успешна е тя досега и продължава да бъде, дори и с подобни спадове.