Необходимият бюджет за реализацията на всички стратегически жп проекти у нас след 2021 г. е 4 млрд. лева.

Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на работна закуска с представители на Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) и на Австрийското търговско представителство ADVANTAGE AUSTRIA, съобщават от пресцентъра на транспортното министерство.

По думите му това включва жп връзките със Сърбия и Северна Македония, участъците Видин-Медковец, Карнобат-Синдел, внедряване на Европейска система за управление на влаковете в няколко участъка в страната, както и развитие на жп възел Варна и този в Горна Оряховица.

„Като страна членка на ЕС, ние следваме ясна политика, в съответствие с европейските приоритети, като целта е да се постигне оптимална интеграция на транспортните мрежи в съюза“, обясни Росен Желязков.

Според транспортния министър, до 2030 г. следва да бъдат завършени проектите, разположени на основната TEN-T мрежа, а до 2050 г. – всички проекти на широкообхватната мрежа.

До 2025 г. завършват жп връзката със Северна МакедонияЗа модернизацията на жп линията от София до границата със Северна Македония, ще са необходими 400 млн. евро, посочи Росен Желязков

Пред представителите на германския и австрийския бизнес министър Желязков заяви, че ще бъдат реализирани редица проекти и в пътния сектор. Той посочи, че предстои строителството на автомагистрали „Русе – Велико Търново“ и „Калотина“, и скоростни пътища „Видин – Монтана – Враца“ и „Мездра – Ботевград“.

„Индикативният бюджет на тези четири проекта е 3.605 млрд. лева, като в това число не е включено завършването на автомагистралите „Струма“ и „Хемус“, които са в процес на изпълнение“, обясни Желязков.

В рамките на срещата бяха обсъдени и текущите концесионни процедури, на които министерството е възложител, както и предстоящото въвеждане на ТОЛ-система за тежкотоварните превозни средства.